Tips til kjøp av første Rolex

Swiss

UTESTENGT
Medlem
1. mars 2012
Hei, er på jakt etter min første Rolex klokke, men vet ikke hvilken. Trenger derfor tips av rolexmafian, har rundt 20 k. Den bør helst være større enn 38 mm.

Tror du kommer til å slite litt med å finne en til den prisen. Legger på du på fem lapper finner du blant annet en fin Sub tilsalgs her på forumet nå.

Det er mange Rolex tilsalgs som koster 20K eller mindre, men svært få - om noen i det hele tatt, som er +38mm. Shoot me if I'm wrong.

Selv ville jeg gått for en Explorer (I), den føles mye større på armen enn sine 36mm og fra tid til annen dukker det opp en i den prisklassen du nevner.

Edit: Jeg overså ditt ønske om tips fra Rolexmafiaen og svarte helt uten tilknytning til La Familia. Ettersom jeg kun eier en eldgammel Oysterdate har jeg ikke blitt en "wise guy" eller "made man" - yet :)

For <20k blir det en fin Datejust, eller en eldre Explorer I som nevnt. Begge modeller på 36mm.
En DJII på 41mm ligger langt høyere i pris.
Hiver du på 5-10k kan du se på en Sub/GMTII/Explorer II i svært god stand.:)

Takker for svar, om klokken koster 20 eller 25 har ikke så mye å si, men må innrømme at jeg har et øvre tak på 25.000 kr.

Sats på en brukt 14060 :) Den bør du klare å få for rundt 25k.

Tror jeg skal være forsiktig med å uttale meg om prisen i andres annonser uten kjennskap til den aktuelle klokken, men nevnte T-serie har hatt service i år. Da trenger det ikke være dumt å ta en titt på den.

Hva er etter deres mening verdien på en Rolex GMT 16760 fra 1986 med gjenomført servis for litt siden.

Er 30k mye??? Virker litt i overkant da klokken er 26 år??

Eller hva mener dere som har mere greie på det en meg?

Hva er etter deres mening verdien på en Rolex GMT 16760 fra 1986 med gjenomført servis for litt siden.

Er 30k mye??? Virker litt i overkant da klokken er 26 år??

Eller hva mener dere som har mere greie på det en meg?

Kommer jo helt an på tilstand, originalitet og tilbehør :) Har du bilde? Service er et pluss, da denne fort kommer på noen tusenlapper.

Kommer jo helt an på tilstand, originalitet og tilbehør :) Har du bilde? Service er et pluss, da denne fort kommer på noen tusenlapper.

Den ligger på finn.no

Selges sier at den har nylig vært på servise. Og sier nå at han ikke selger for under 33k da han har et bud rett under?

Selger har litt dårlig bilde. Men hevder at klokken er i veldig bra stand og skal være fin.

orginalt tilbehør er muligen med eske og jurnal følger klokken står det i anonnsen.

Hva mener dere/du?

16760 ligger litt høyere i pris enn andre GMT-M. Den er kun produsert noen få år og er litt tykkere enn andre GMT-M. Den har dermed fått tilnavnet fat lady eller Sophie Loren :)

30k for en som er i god stand og har fått en nylig service hørtes ikke ut som noen u-pris for mine øre. :)

Be om flere bilder. Dersom han nøler med det; stay away. Får du derimot flere bilder, og klokken ser ok ut, så kan du jo prøve deg med et bud på 33k. Skjønt, personlig ville jeg nok ikke ha betalt så meget for den. Men, så er jeg ikke noen vintagemann heller :)

Jeg hadde en 16760 "Fat lady" en gang i tiden. Det var en veldig tøff klokke. Jeg vil si at 33 er en ok pris dersom klokken er komplett med original boks og sertifikat og hvis den er nyservet. Da bør i så fall tallskiven være strøken og at kassen ikke er polert for mye. Sjekk også at du har kvittering på service. Lenken bør også være den originale.

Jeg hadde en 16760 "Fat lady" en gang i tiden. Det var en veldig tøff klokke. Jeg vil si at 33 er en ok pris dersom klokken er komplett med original boks og sertifikat og hvis den er nyservet. Da bør i så fall tallskiven være strøken og at kassen ikke er polert for mye. Sjekk også at du har kvittering på service. Lenken bør også være den originale.

Takk for tilbakemeldingen..

Fat lady ble solgt til en annen..

Jeg tror jeg vil ha mere glede av en 116710 nyeste modell. Har lest litt og sett på en del, bilder og artikler om den.

http://www.minus4plus6.com/116710.htm

Og tror jeg vil få mere glede ut av en slik klokke en vintage... :)

Men en pepsi eller cola er også flotte klokker

:D:D:D