Hvorfor?
Dårlig svar, men også et dårlig spørsmål som kunne vært bedre utdypet som f.eks. hvilke type/typer du vurderer.!På generelt grunnlag mener jeg styre unna.
Er det f.eks en Omega James Bond som du liker bedre enn standardmodellen OG har tenkt å beholde den i all fremtid, så kjør på. Bare husk at de limiterte har et smalere publikum og faktisk gjerne selges mye lavere enn originalen. Det er fjerne slik med klokker at de mest solgte er mest populære og holder seg bedre i pris.
det jeg tenkte var automatic eller mechanical klokker.
mener du at man like godt kan kjøpen en Rolex som en investering?
Longines Legend Diver uten dato er noe som forsvinner fort for eks...
Min erfaring med limited Editions er at de er vanskelige å omsette, hvis ikke det er små opplag da.
For eksempel Panerai Special Editions.
Men jeg har erfart at klokker som er lagd i få eksemplarer, uten at produsentene har nummerert de å uten at de pøser på med markedsføring om at dette er Le. Ofte blir mer ettertraktet en hypede Le. GP, Patek og faktisk Tag Heuer har vært gode på dette.
Det finnes endel i Tag Heuers classic Series som er produsert med andre skive farger i veldig små opplag uten at de har lagd noe Fuzz rundt dette. Det finnes blant annet hvite,lilla og røde Monacoer. De er litt morsomme.