Tips til ny mobiltelefon

Medlem
31. juli 2011
Innlegg
3.679
Sted
Sandnes
Hei folkens. Begynner å nærme seg tlfbytte og lurer på om dere har noen tanker om det. Jeg er ute etter en av disse såkalte "robuste" mobilene. Da begrenser utvalget seg til SonyE sin active, Motorola Defy og Samsung Xcover. Ser og at Sony har kommet med en ny nå som heter xperia Go. Sonim som virkelig er robust utgår da selv jeg trenger litt tech selv om jeg generelt er veldig lowtech.

Ja skulle ønske det fantes en i titan:p men der er utvalget heller dårlig (har hatt en i gamle dager, fantastisk Nokia).
Som sagt, har dere noen erfaring med noen av disse modellene? For meg er robusthet viktigere enn TAPAStalk, google McDoogle og sent from my mongoloid.. Litt sansen for den nye Sony Go. Men den er så ny at jeg ikke har sett produktanmeldelser av den enda.

La tipsene strømme.

Sent from my stationary personaly computing device while wife is out of the house.
 
Kjøpte GO for 11mnd siden. Nå er den i ferd med å dø. Dritfinish når vitale knapper ikke takler ett års bruk engang.... Tips noen, trenger noe som duger, bare det ikke blir for stort.
 
I vote Samsung Xcover 271!

xcover-271.jpg


Jeg har hatt min i noen måneder nå, og er fornøyd.
Nei, det er ingen smart telefon, men den har alt du trenger (litt klotete, men twitter, kamera, gps og epost fungerer helt fint)
+ at den tåler det du utsetter den for!
 
Jeg har hatt Samsung xcover i over ett år. Veldig fornøyd. Tåler regn, snø og søle. Den tåler muligens ikke fall fra store høyder, men jeg har sikkert mista den 100 ganger og virker fortsatt. :)

Edit:
samsung_galaxy-x-cover_big_1.jpg


Ser av det har kommet en som heter xcover 2 nå. Den er sikkert bedre og bruke enn den gamle jeg har.
 
Redigert:
Tja. Mobilen er fortsatt under garanti. Hva vil det si i praksis? Synes alltid kundebehandlere skal vri seg unna og legge ansvaret for et drittprodukt over på bruker og sno seg unna garantiansvaret sitt. Jeg tror jeg er en altfor snill kunde.
 
Har brukt denne de to-tre siste årene.
Fungerer supert. Goooood batterikapasitet! Tåler alt.

Min neste blir en tilsvarende tidsriktig modell.


DSCF1371_zps3854d62b.jpg
 
Redigert:
En kollega troppet opp på jobben med nye Samsung Galaxy S4 Active i forrige uke.

nexusae0_wm_IMG_0143_thumb.jpg
 
... som er helt klart den vanntette telefonen å kjøpe i dag, dersom man er det aller minste interessert i ytelse. Latterlig mye kraftigere enn alle konkurrenter bortsett fra Sony sine, men, ehh.... Sony? Med glass på baksiden?
 
Prøver meg på en bump i denne tråden - Jeg trenger en overgangstelefon da iPhone'n min har takket for seg. Er helt avhenig av smartphone, men da jeg kun skal ha denne telefonen i en kortere periode, skal den gjerne være så billig som mulig - noe som trolig betyr at jeg må over på Android. Noen gode tips til billige Android-telefoner i den lave enden av prisskalaen?
 
Prøver meg på en bump i denne tråden - Jeg trenger en overgangstelefon da iPhone'n min har takket for seg. Er helt avhenig av smartphone, men da jeg kun skal ha denne telefonen i en kortere periode, skal den gjerne være så billig som mulig - noe som trolig betyr at jeg må over på Android. Noen gode tips til billige Android-telefoner i den lave enden av prisskalaen?

Uten å ha noen stor erfaring så mener jeg på det er ett merke som heter huawei eller noe sånn som skal levere billige men "gode" mobiler. Ikke ta det for god fisk da jeg kun har hørt dette, men verdt å sjekke ut tror jeg :)
 
Hvis du skal ha en ny telefon, kom med noen preferanser?(hva som er viktig? størrelse, kamera, pris, vanntett, oppløsning osv) Har veldig stor interesse for det og jeg jobber med det, så kan sikkert finne deg noe :) @Talisker
 
Redigert av en moderator:
Prøver meg på en bump i denne tråden - Jeg trenger en overgangstelefon da iPhone'n min har takket for seg. Er helt avhenig av smartphone, men da jeg kun skal ha denne telefonen i en kortere periode, skal den gjerne være så billig som mulig - noe som trolig betyr at jeg må over på Android. Noen gode tips til billige Android-telefoner i den lave enden av prisskalaen?


Samsung Xcover 2
 
Takk for hjelp og innspill. Endte med en Samsung S3 mini. Hvorvidt det er smart vil tiden vise. Kostet ikke mange kronene og virket forholdsvis solid bygget... Hva tror du om valget @Danvoll ?
 
Redigert av en moderator: