Tips til "reimklokke"

Oddemann

Støttemedlem
Medlem
16. des. 2013
Sted
Vestlandet
Er ute etter klokke som kler "alt" av reimer då eg likar å skifte litt på utseende og den klokka eg bruker absolutt mest no fungerer best på stål.

Så her kjem spørsmålet:

Nokon som har tips til ur som fungerer med ulike reimer?
Har ute en WTB på en Damasko Da47 då denne fungerer meget bra på ulike reimer, men denne virker vanskleg å få tak på brukt.

Har og hatt Speedy, men er ute meir etter ei "allslagsbruk" klokke denne gangen.

Genialt om lugwidth er 20mm forøvrig då eg har vore litt hamster på innhandling av slike...

TIPS?

Mvh
Odd-Ingar

Longines Legend Diver kledde alt jeg satt på den, men den er 22mm. Så da er fort lageret ditt ikke fullt så brukbart :/

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
@Oddemann Hva med den nye W&W/AVI-8 collaboration klokken? Denne synes jeg var utrolig stilig, og ser tydeligvis bra ut på en hel haug forskjellige remmer. Rimelig er den også :http://shop.wornandwound.com/products/avi-8-x-worn-wound-wandw1-collaboration

Typiske field/pilot klokker som dette passer som regel mye forskjellige remmer, du kan jo for eksempel også titte på Hamilton sin Khaki linje? :)

Edit: Dang, ser at lug distansen på AVI-8 klokken er 22mm. Ville dog ikke slått den helt fra meg av den grunn.

Redigert:
  • Liker
Jeg prøvde bare å gi ett typisk TS svar, hvor budsjettet skal sprenges samme F... :)

Men Hamilton Khaki Pilot serien er jo godt innenfor budsjett å kler mange reimer

• Liker
@Oddemann Hva med den nye W&W/AVI-8 collaboration klokken? Denne synes jeg var utrolig stilig, og ser tydeligvis bra ut på en hel haug forskjellige remmer. Rimelig er den også :http://shop.wornandwound.com/products/avi-8-x-worn-wound-wandw1-collaboration

Typiske field/pilot klokker som dette passer som regel mye forskjellige remmer, du kan jo for eksempel også titte på Hamilton sin Khaki linje? :)

Edit: Dang, ser at lug distansen på AVI-8 klokken er 22mm. Ville dog ikke slått den helt fra meg av den grunn.
likte denne.
er jo snart leveringsklar og ser det ut som.
Om ikkje finn noko i 20mm som likes så er denne høgaktuell!:)

Takk for tips!

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jeg prøvde bare å gi ett typisk TS svar, hvor budsjettet skal sprenges samme F... :)

Men Hamilton Khaki Pilot serien er jo godt innenfor budsjett å kler mange reimer
Min feil at eg ikkje hadde gitt nokon priside:)
Panerai og Speedy er vell definert som "reimklokke" nr 1 og 2:)

Strekk budsjettet til 13895,- :)

Oris-Divers-Sixty-Five-5.jpg

Strekk budsjettet til 13895,- :)

Oris-Divers-Sixty-Five-5.jpg
22mm lugwidth?
Trur nok ein slik går i bestilling uavhengig av denne "reimklokka":) forøvrig...
Når er eg litt meir usikker på. Er jo mange som har den på veg inn...
Kan jo lese litt fleire inntrykk då etterkvart, og kanskje går nokon lei?:p

En eldgammel Sub. Den er nydelig på allslags reimer, den har lugholesom og den kan brukes ved de fleste anledninger.

Edit: Fikk en vag følelse av at du IKKE hadde budsjett type Panerai/Rolex. Vel, forslaget mitt er godt, uansett
Bra tips det. Men lite av de ute?
Budsjett er til for å strekkes både hit og dit så....:)

22mm lugwidth?
Trur nok ein slik går i bestilling uavhengig av denne "reimklokka":) forøvrig...
Når er eg litt meir usikker på. Er jo mange som har den på veg inn...
Kan jo lese litt fleire inntrykk då etterkvart, og kanskje går nokon lei?:p

Edit: Jaggu var den 20mm lugwidth

Er det urverket pris du opererer med den @Callahan ?
Ryktes litt treg levering der...

Seiko mm300? Så langt har den kledd alt jeg har satt på den :)

Svart hai skinn

Ubehandlet lær

Mørkebrunt lær laget av meg

Har ingen bilder med nato, men den kler alt jeg har prøvd der også.

Ellers har jeg en flott Omega Electric blue til salgs :D

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Seiko SARB033/035. Takler alt fra sort croc til spraglete NATO, og dermed like anvendelig til badebukse som dress. 20mm lugs, no nonsense, under 4k. Har lyst på en selv, men klarer ikke forsvare det akkurat nå.

Så må jeg bare beklage at jeg bryter ikke bare én, men to uskrevne TS regler:
- Foreslå klokke under budsjett
- Foreslå noe annet enn sub...