Tips til service av vintage submariner

Medlem
30. okt. 2010
Hei!
Jeg trenger noen råd i forbindelse med en trengende service på min gamle sub med plastglass... Dette gjelder kun rens, smøring og justering av urverket og bytte av plastglass. Skive og visere skal ikke røeres, polering bryr jeg meg ikke om.

Jeg er redd for at AD skal bytte falmede visere, skiver etc. uten min aksept. AD jeg har snakket med virker meget streng mtp å følge "Rolex-regelverk" med blant annet å ikke returnere utbyttede deler. Jeg føler meg derfor ikke sikker på AD og at service blir utført iht mine ønsker.

Hva gjør dere som har gamle vintager og service? Ber dere om en skriftlig bekreftelse på arbeidet?

Tips mottas med stor takk :)

Ring litt rundt til AD´er og forhør deg. Jeg vet at Knut ikke er vanskelig på det området. Men, kanskje litt dumt å sende klokken langt avgårde for service?

Hei!
Jeg trenger noen råd i forbindelse med en trengende service på min gamle sub med plastglass... Dette gjelder kun rens, smøring og justering av urverket og bytte av plastglass. Skive og visere skal ikke røeres, polering bryr jeg meg ikke om.

Jeg er redd for at AD skal bytte falmede visere, skiver etc. uten min aksept. AD jeg har snakket med virker meget streng mtp å følge "Rolex-regelverk" med blant annet å ikke returnere utbyttede deler. Jeg føler meg derfor ikke sikker på AD og at service blir utført iht mine ønsker.

Hva gjør dere som har gamle vintager og service? Ber dere om en skriftlig bekreftelse på arbeidet?

Tips mottas med stor takk :)

Styr unna urmaker Bjerke for å i det sånn............

Knut ser ut til å ha fått mange gode referanser fra dette forumet, men som du sier er det jo litt synd å måtte sende uret så langt. Det viktigste er at jobben blir gjort iht mine krav. Er det noen her som sender urene til Sveits? Finnes det andre urmakere som vet å gjøre en god jobb uten å være Rolex autorisert?

Må neste få lov til å si at jeg føler meg som kriminell nå jeg er hos AD i Trondheim. Eksempelvis ba jeg om en begrunnelse på hvorfor jeg ikke kan få utbyttede deler tilbake. Svaret var; 'da kan du jo sette sammen rolexer av delene og selge disse videre'. Tanken hadde ikke slått meg en gang...

Må neste få lov til å si at jeg føler meg som kriminell nå jeg er hos AD i Trondheim. Eksempelvis ba jeg om en begrunnelse på hvorfor jeg ikke kan få utbyttede deler tilbake. Svaret var; 'da kan du jo sette sammen rolexer av delene og selge disse videre'. Tanken hadde ikke slått meg en gang...

Drøyt. Det der ville jeg reagert sterkt på å få i fleisen.

Har hørt flere kunder som ikke er så fornøyde med Rolex AD i Tr.heim. Men, Rolex er sikkert veldig fornøyde med dem ;)

Om jeg får tilslag på den gamle Rolexen jeg titter på nå tror jeg kommer til å levere den hos Alf Lie. Skal opp der og hente en annen Rolex etterpå, så de tør og ta i Rolex.

Mange takk, Alf Lie er notert og skal kontaktes. Frekventerer ofte Oslostaden så det burde ikke by på problem å ta med uret dit.

Jeg har en eldre Rolex inne nå hos Bjerke for service. Jeg sa at de ikke måtte bytte visere og skive og ikke polere den. Det var ingen problem for dem.

Som vi snakket om på telefonen, Heuer, er jeg tilhenger av Alf Lie.
De har en Rolex ekspert i butikken, og hvis det trengs sender de den med budbil til Porsgrunn og Rolex butikken Til Saastad der. De hadde service på min 5517, for å si det sånn.
Bjerke; styr unna.

Jeg har gode erfaringer med Bjerke i prinsens gate. Der har jeg spesifisert at jeg vil ha alle delene tilbake som er skiftet og har fått det.

Jeg leverte min 1016 til Bjerke i Prinsensgt. og ga beskjed om at jeg kun ville ha service av urverket
og beholde orginalt glass,skive og visere. Og at den absolutt ikke skulle poleres. Når jeg purret på
klokken to måneder senere påstod de at de hadde prøvd og få tak i meg og at de anbefalte at klokken
skulle sendes til Rolex for totalrestaurering:( De ville ikke levere ut en Rolex fra service som de ikke kunne
garantere var vanntett.

Jeg har bare gode erfaringer med Bjerke i Bergen. De sender Rolex klokkene de får inn til service til Bjerke i Oslo. De bytter ikke ut skive og visre uten at de sier ifra til kunden om at dette må gjøres fordi visre og skive koster en del og det er mange som ikke vil bytte. Jeg er ihvertfall svært godt fornøyd med Bjerke i Bergen :)

Jeg har en eldre Rolex inne nå hos Bjerke for service. Jeg sa at de ikke måtte bytte visere og skive og ikke polere den. Det var ingen problem for dem.

Det verserer en eller annen historie om en som fikk samme "garanti", mener det var hos Bjerke.
Han fikk den igjen polert og det som verre var.

Det verserer en eller annen historie om en som fikk samme "garanti", mener det var hos Bjerke.
Han fikk den igjen polert og det som verre var.

Får vente i spenning om de gjør noe de ikke skal, men jeg er svært sikker på at jeg kommer til å bli fornøyd ;)

Har du hørt noe mer fra Bjerke? Nevnte de hvor lang tid det ville ta?