Hei! vil kjøpe meg ny terrengsykkel og tenker å bruke rundt 10k. Noen som har et tips om hva jeg bør velge for å få mest for pengene mine? 27,5 eller 29" er ikke så viktig
Grus, lett sti (trening mer enn morro) Har syklet litt til og fra de siste 5 årene, langtfra noen expert. Kraftplugg på 176cm og +-90kg (skal sies det er mest lår )Først og fremst, hvilket bruksområde ser du for deg, hva er ditt nivå/erfaring og hvor høy/tung er du?
Står på sidene dems nå at ordren ikke er gjennstand for hverken norsk eller tysk moms men at den må betales via ekspeditør. Har fått bekreftet manuelt at de har CF 5,9 på lager og klar til sendingHar hørt mye bra om Canyon, selv om de slet med skikkelig lange leveringstider i vinter. Mulig det er fikset nå. Har også hørt at det er verdt å kontakte dem direkte så de trekker tysk moms før de sender til Norge, så en ikke får dobbel pakke.
Tja, jeg tar pengene min dit jeg får mest valuta. Er student tross altEller, støtt en lokal "AD" som vi sier her på forumet..
Jeg liker følelsen i karbonrammer, og det gir en bedre plattform å bygge videre på når du ønsker detok ser jeg får denne i aluminium med bedre specs:
https://www.canyon.com/no/mtb/grand-canyon/grand-canyon-al-slx-7-9.html
Veier faktisk mindre og koster mindre. Men carbonrammen er vel artigere uansett? @HenrikS
Kunne sikkert fylt et par tråder på terrengsykkel.no-forumet om karbon vs aluminium. Personlig foretrekker jeg en skikkelig bra aluminiumsramme fremfor en dårlig karbonramme, og tror vel ikke det er så mange sekundene jeg taper. Gikk for en cyclocross fra Cannondale, i aluminium, i vinter, og må si at jeg så langt liker den betydelig bedre enn en Trek landevei jeg hadde for et par år siden, i karbon.