tips til Ur i prisklasse 4-7000?

Medlem
14. jan. 2010
hei er ny her på forumet og ganske "grønn når det kommer til klokker enda.Er på jakt etter en litt "classy" klokke fra ca 4-7000,- klassen.har dere noen anbefalinger om bra kjøp i den prisklassen? kikka litt på enkelte tag heuer ur men følte de virket litt for simple igjen når jeg ikke vil legge mer en rondt 7000 .eneste kriteriet jeg har satt sånn sett er at det er kinetic modell..Er desperat etter tips og råd.Satt veldig stor pris på¨hjelp.Ellers lurer jeg også på om noen har noen anbefalinger til seriøse urmakere i stavanger/sandnes distriket ?

Hei kings, og velkommen til forumet.

Ang seriøse forhandlere i Sandnes/Stavanger:

- Otteren; finner du både i Sandnes og Stavanger (Best utvalg i Stavanger!).
- Askeland; i Stavanger
- Urmaker Torbjørnsen; i Stavanger

Hei, og velkommen til forumet! Når du sier at du ønsker deg en Kinetic-klokke er du egentlig låst til Seiko. Jeg har imidlertid en mistanke om at du ikke nødvendigvis ønsker deg en Kinetic (Seiko-teknologi, quartz-ur med oppladbart batteri, lades av bevegelser), men at du ønsker deg en klokke du ikke trenger å skifte batteri på?

Da har du bl.a:

- Kinetic fra Seiko (oppladbar kondensator)
- Eco-Drive fra Citizen (solceller), noe lignende finnes hos andre merker også
- automatisk mekanisk ur

Det er nok det sistnevnte de fleste på dette forumet er opptatt av, og kunnskapsrike om. Det er vel kanskje det jeg også vil anbefale deg å se på, særlig om du er på god tur til å få "dilla" :) :)

Når det kommer til merker, kan du kanskje se på Longines? Tror f.eks en del modeller i Conquest-serien deres passer i din prisklasse. Ellers er jo Certina, Tissot, Seiko og Tag Heuer øvrige merker med mange modeller innenfor din prisklasse.

Lykke til, og ikke vær redd for å spørre om hjelp på forumet!

Sjekk ut Protid-magasinet på http://www.protid.no. Der får du en god indikasjon på hva urmakerne i Stavanger har. Dessverre mye quartz i din prisklasse.

Anbefaler heller at du sjekker ut Steinhart el. Debaufres nettsider, de har mange forskjellige automatikk-modeller til gode priser.