Tips vedr. kjøp fra utland (chrono24 etc)

Medlem
1. des. 2017
Sted
Klepp
Er ny her på forum og har lett litt i gamle tråden for å orientere meg og. Men finnes det gode, trygge alternativer til chrono24 der man kan handle fra utland? Hva er den tryggeste måten å handle på når det gjelder kjøp fra utlandet, vil nødig miste penger i en klokkehandel overseas :)
Har tenkt litt på en vintage Oyster i Julegave til min fru, og det begynner å haste, kan man stole på 2 uker leveringstid fra utlandet? Tips mottas med takk!

Leveringstid er en ting.
Tiden det tar for overføring av penger er en annen.
Ville nok regnet litt mer enn to uker på hele prosessen.
Pluss at slike hastekjøp fort kan gå galt da du ikke tar deg tid til å gjøre skikkelig research på hverken selger eller klokke.

Her ville jeg heller scannet det norske markedet.

Leveringstid er en ting.
Pluss at slike hastekjøp fort kan gå galt da du ikke tar deg tid til å gjøre skikkelig research på hverken selger eller klokke.

Leveringstid er en ting.

Har vært på let lenge etter dameur Rolex datejust/oyster perpetual med blå skive, men det dukker sjeldent opp på Finn.no i alle fall

Takk for tips, har funnet en klokke hos Uhrenworld i München, har lest Ok tilbakemeldinger om dem på nett, vi får se hvordan dette ender ja :)

Husk at Europa er ganske nært. Null problem å dra på dagstur for å kjøpe klokke :)

Husk at Europa er ganske nært. Null problem å dra på dagstur for å kjøpe klokke :)

Gitt at du bor i Oslo og kan fly tur-retur hvorsomhelst for 299 kroner pluss tillegg for bagasje. I distriktsnorge derimot får du ytre kukstad-oslo med femten mellomlandinger én vei til 7499 kroner fordi partiet venstre hater samferdsel og vil kvitte seg med det.