Tips

Medlem
8. juli 2010
Innlegg
671
Sted
Bergen
Hei. Har en kompis som har lyst å kjøpe seg en klokke. Han vil bruke 5-7000 kr. Mekanisk urverk må det være. Jeg har vist han noen forskjellige, men tenkte jeg kunne få litt tips fra alle dere felles klokke venner;)
 
Certina DS action diver automatic? ca 5500,- hos protid.
Certina_DS_Action_Automatic_Diver_Automatik.jpg
 
Hei. Har en kompis som har lyst å kjøpe seg en klokke. Han vil bruke 5-7000 kr. Mekanisk urverk må det være. Jeg har vist han noen forskjellige, men tenkte jeg kunne få litt tips fra alle dere felles klokke venner;)


Spørs jo hva slags type klokke han vil ha, og med eller uten chronograf :) Den nye Certina Action diver som er vist her er jo veldig stilig :) Jeg har prøvd den på og føles veldig solid :)
 
Nytt eller brukt han har tenkt seg? Er det dress, diver eller noe annet han ønsker? Skal han ha en all-rounder hadde jeg gått for en Certina DS Action Diver eller en Longines HydroConquest:)
 
Nytt eller brukt han har tenkt seg? Er det dress, diver eller noe annet han ønsker? Skal han ha en all-rounder hadde jeg gått for en Certina DS Action Diver eller en Longines HydroConquest:)

Blir vel en allrounder tror jeg, samt litt dressy.
 
Kva med å spytta inn litt ekstra, og slå til med ein Longines Legend Diver?

Haha, jeg visste det!
Etter fem innlegg måtte det bare komme. En anbefaling om å bruke nesten det dobbelte av limiten.

Et godt råd til alle som ber om tips og hjelp til klokkekjøp her inne må være at man halverer budsjettet når man spør.

:D:D:D

Forøvrig er jeg helt enig med Gretsch ;)
 
Basert på kriteriene "litt dressy men sporty samtidig" ville jeg gått for Combat 7 automatic. ;)

Ja, kan være enig med deg der. MEN, Combat sub er også veldig fin til litt dressy bruk :) De er slanke og pene, samtidig som de har et sportslig og klassisk uttrykk :)
 
Takker for gode tips så langt. Tror han har fått øynene opp for Certina ds..

Den Certinaen er meget flott og passer utmerket både til formelt og litt mer sporty bruk. Det finnes dog også mange andre muligheter om han ikke "må" kjøpe fra en forhandler i Norge, men også ser på litt mindre kjente merker fra utlandet hvor du handler direkte fra produsenten. Eksmpler er Boschett, Helson, Christoper Ward m.fl.

Boschett Ocean Mariner

Helson Sharkdiver

Christopher Ward C60 Trident

Selv har jeg handlet med Boschett og servicen der er utmerket. Alt jeg har sett og lest på nettet tyder på at det er likedan hos Helson og CW. Meget solide merker til en gunstig pris.