To nye Geophysicer fra JLC. Dang.

Medlem
2. okt. 2010
Sted
Oslo
http://www.hodinkee.com/articles/the-jaeger-lecoultre-geophysic-true-second

Begge med dead beat seconds, den ene med world timer i tillegg. Der røyk et par bra ferier for min del - vurderer sterkt å bare gå ned på Bjerke med en gang for å bestille.

EU6u9S4.jpg

Lekkert!
Dead beat second, er ikke det lit motsigelsesfullt, gøy med "komplikasjonen", det får jo i prinsippet din mekaniske klokke å oppføre seg som en quartz.

Lukter dog en Catch 22 - du trenger world timer på ferie men trenger feriepenger for å kjøpe klokka :)

Det er jo det som er så morsomt med dead beat. Helt meningsløs feature som bare er der fordi den er morsom for oss nerder.

Sitter jo allerede her med en Geophysic på armen, så skal overleve frem til jeg får meg denne, men frykter at det kan bli litt for kort tid til ;)

For ordens skyld, skrev først sen leste jeg Hodinkee-artikelen, må si jeg er en del mer "solgt" på den efter det.
Var jo ikke "bare" dead beat som var nytt der.

Sitter jo allerede her med en Geophysic på armen, så skal overleve frem til jeg får meg denne, men frykter at det kan bli litt for kort tid til ;)

Du får si fra når den gamle skal flippes! Jeg byr sparekontoen og en arm :)

Steike nå fikk jeg også lyst på JLC!!
Men hvorfor kommer den ikke i hvitt gull, palladium eller platina?

Fordi det er en nytteklokke ;)

Egentlig hadde det vært kulest om den bare kom i stål.

Likte spesielt godt world timeren. Ikke veldig begeistret for ramme rundt datovinduet... Ang. seconde morte, så gjør jo bare det klokken enda mer "nerdete". Absolutt en stilig komplikasjon, spør du meg :)

Var innom Bjerke nå. De har bestilt alle fire og de kommer i desember. Prisene blir ca. de veiledende.

Gjorde ikke det, men vurderer mulighetene. Er jo ikke limited edition, så får uansett tak i en.

Selvfølgelig utrolig gode bilder i artiklene på nettet, men synes rotoren virker særegen! Merket også en sterk dragning til denne! :D

Vakker klokke, gir en må-ha-følelse for min del. Jeg er imidlertid også litt usikker angående quartz-sekundene..