To spørsmål om AP Royal Oak Offshore

Medlem
11. sep. 2010
Hei,

Jeg har har siklet lenge etter en AP Royal Oak Offshore med hvit skive (40 mm, maks 42 mm) selv om jeg egentlig ikke kjenner den så veldig godt. Jeg har ikke blinket meg ut noe spesielt modellnummer fordi det finnes så mange fine av dem. Dette er vel en av de fineste/tøffeste klokken jeg vet om for tiden men som ser ut til å være litt (an understatement) over kanten dyr. Derfor to spørsmål.

Er det overhode mulig å få tak i en slik klokke til rundt 50.000 eller må jeg veldig mye høyere i pris for å få tak i en brukt versjon av denne klokken?

Er det noe spesielt man må/bør passe på ved kjøp av en denne modellen?

Takker på forhånd.

Jarle

Jeg kan ikke mye om AP, men jeg tror ikke du finner en ROO i 40mm. 42mm er det flere av, også med hvit skive. Tror ikke det er mulig å finne en til 50k. Tipper du må opp minimum 75k, sannsyligvis mer.

Hva med Royal Oak med hvit skive i 39mm? Kanskje litt for klassisk for deg om du er "set" for Offshore. De er vel mulig i finne brukt til 50-60k.

Takk for tips. Offshore er jo uten tvil noe "røffere" men dessverre foreløpig utenfor min rekkevidde hvis de ligger på 75+.

Sikker på at du ikke bare skal skaffe deg en vanlig RO (ikke Offshore) siden det virker som om du har ønske om et ikke alt for stort ur? Offshore-serien er jo en slags forstørret og "stylet" utgave av den klassiske serien til Genta, og de er STORE på håndleddet (jeg kan aldri ha en Offshore pga den enorme størrelsen).

Anbefaler deg å gå inn på f.eks. www.luxurybazaar.com og kikke litt på modeller og priser (USD) til sammenlikning. Hva man kan klare å skaffe seg brukt til hvilken pris er det vanskelig å si noe presist om, det kommer veldig an på modell, tilstand, ettertraktethet og en rekke andre faktorer. 50-60k er sikkert mulig hvis man leter litt blant de billigere variantene.

Jeg skal ikke være bombastisk i denne saken, har som sagt lite peiling på AP. Du får nok svar fra andre snart også.

Edit: se der ja! :)

Som LeMonde skriver er Offshore-serien, selv i 42mm, store, men veldig tøffe IMHO. Jeg har flere ganger vurdert Safari, men det har aldri blitt noen handel. Den har rett og slett vært for tykk.
Derimot er AP RO 15300 mer i din gate budsjettmessig. Med hvit skive er den lekker, no doubt. Og klokken er meget behagelig på armen.
Alternativt kan du med litt flaks finne en ROC til noe over 60, da får du også chronofunksjonen, men må lete utenfor norske grenser.

Jeg har sett noen av de tidlige versjonene helt nede i 65K ,men du må tenke på at det er relativt dyrt og serve disse. Her er min "Rubberclad", syntes den føles bra på håndleddet selv om den er stor:D

IMG_6478b.jpg

IMG_6447b.jpg