Solgt Topp 5 Panerai (PAM 232) byttes mot Rolex

Medlem
26. april 2011
Solgt til hyggelig entusiast utenfor TS som plutselig får seg profil:)

Salgspris: HBO 52.000,-

Aller mest lyst å bytte i Rolex Submariner 14060m (komplett, med RBR, uten lug-holes, ca 2008->). @PRYDA!

Har en hypotese om at den vil passe perfekt inn sammen med disse:

(ydmyke hilsner fra en forhenværende enklokkemann (dere hadde alle rett...) :mad: :eek: )

Redigert av en moderator:
Dette er en litt halvhjertet annonse. Jeg vil egentlig ikke kvitte meg med denne, men flippesyken er visstnok uhelbredelig:(

Panerai Radiomir PAM 232 SE 1938 47mm er en limitid edition utgave fra 2006 produsert i 1938 eksemplarer som en hyllest til deres første modeller fra 1938.

Få nyere Panerai har så mye Panerai-DNA i seg om denne:
- enkel skive kun med teksten Radiomir - Panerai
- gullvisere
- sandwich dial
- 47mm
- opptrekk
- out-house urverk
- ingen komplikasjoner
hvilket for meg gjør denne til en av de absolutt peneste Paneraiene produsert i nyere tid.

Den kommer med alt originalt utstyr: boks (den store SE boksen med nøkkel og lås), bok om Panerais historie, sertifikat i rull (kun for SE utgaver), manual, original rem, etc. Et lite eventyr å unboxe:)

Den er 47mm, men siden den er så lav bærer den mindre enn en Luminor 44 mm alla PAM 005. Jeg har selv normale håndledd og passer denne perfekt. Bør prøves. Tror min er den eneste i Norge, og det var den som Bjerke brukte som utstillingsmodell da de introduserte Panerai. Den er lite brukt. Har ikke vært på service, men var inne til sjekk hos urmaker i vinter, hvilket ikke anbefalte service da den går som ei... ja: klokke:) Jeg har hatt 44mm Luminor og 45mm Radiomir tidligere, ingen tvil om at denne er den kuleste! Den får mye positiv oppmerksomhet, ikke bare fra WIS-er.

Klokken kommer med to ekstra reimer fra Ted Su (nypris 2500,- per stk), en fra Olando/Ruus og to andre ok fra ukjente produsenter i tillegg til original-reima.