Trøblete quartz-chrono

Medlem
12. sep. 2011
Sted
Oslo
Samboerens relativt nye (november 2011) klokke sliter litt. Det er en chronograph, og den store sekundviseren vil ikke gå. Når en starter stoppeklokka står sekundviseren og "rykker" litt på stedet. De andre viserne går som normalt. Den har fuska litt et par uker, med å stille seg på 1155 ved reset, men det lot seg fikse ved å stille sekundviseren med krona ute. Nå lar den seg heller ikke stille.
Noen som kjenner problemet? Er det batteri, eller noe en urmaker lett fikser, eller må klokka returneres?
Setter pris på hjelp selv om det "bare" er en quartz-klokke ;)

Kjenner ikke til problemet, men jeg var at man lett kan justere chronograf viseren gjennom egen funksjon på klokken, om den stopper på feil sted.
Kanskje grunnen til at den ikke vil gå er fordi den ikke ble stilt slik den skulle?

Hvis jeg husker riktig så skal man kunne endre chronograf viseren ved å dra ut krona, til minutt og timestilling og så trykke på den nederste knappen.

Hvis jeg husker riktig så skal man kunne endre chronograf viseren ved å dra ut krona, til minutt og timestilling og så trykke på den nederste knappen.

Det er dette jeg gjorde da den tidligere stoppet på 1155 - krona to hakk ut og nederste knapp.
Dette fungerer nå ikke.

Er du super heldig kan det hende det hjelper med en reset av klokken, enten ut inn med batteriet eller egen prosedyre for en del Quartz Chrono verk! Vis ikke er det innlevering til kjøpssted/urmaker som gjelder:

Når viseren står å hakker slik du beskriver, mens det andre på klokken fungerer, er det trolig en feil i/på urverket! Vet ikke hvilken klokke eller urverk det er snakk om, men det er bare å levere inn klokken, så blir det trolig urverks bytte på garantien:)