Trenger akutthjelp nå :)

Medlem
26. nov. 2013
Innlegg
86
Sted
Vestfold
Var på nippet til å bestille meg en Omega Aqua Terra hos urmaker tidligere i dag, men klarte jo selvfølgelig ikke å bestemme meg for hvorvidt jeg skulle gå for sort eller hvit skive??? Størrelsen blir 41,5mm da det fungerer bra på armen min. Noen som har noen erfaring med denne klokken evt. fargevalg? :)



Eller forslag til andre lignende klokker? Eneste jeg vet er at urmaker'n har lovet å ringe meg på mandag morgen før han bestiller inn klokker så jeg evt får den fortest mulig :cool:

Må i allefall få bestemt meg for farge med mindre det dukker opp noe spennende for salg her før den tid da :)
 
Har alltid likt mørke skiver, men jeg har bare mørke så kunne jo tenkt meg en litt lysere i boksen også da :confused:
 
Var usikker på hvem jeg ville valgt tidligere i dag. Men heller mer mot sort skive nå. Teksturen i skiven er nok til at den skiller seg ut ;)
 
Dette var en av klokkene jeg vurderte når jeg skulle kjøpe 20 års gave til meg selv. Hadde sett for meg at det ble den hvite jeg ville like best, men synes det var mer liv i skiven til den mørke og den hvite ble litt kjedelig iforhold. Men begge er jo kjempe klokker! :D
 
Finnes 41,5mm i sort? Trodde det bare var golf edition som var sort, men da med grønne tall. Evt finnes den i grå.
Jeg ville i så fall valgt opaline silver fremfor grå, da kontrastene etter min mening ikke blir så bra på den grå.
 
Vanskelig, men jeg klarer ikke la være å tenke på hvor fin den hvite hadde blitt med blå sekundviser. Da hadde den rykket fem hakk opp på ønskelista med en gang.
I alle fall, hos meg blir klokker med lys urskive brukt hyppigere enn mørke på sommerhalvåret dersom det hjelper. Hadde hatt store problemer med å velge selv, nydeiige begge to!

Du får den jo for eksempel på hvit skive med blå visere og tall, med rød logo og minuttmarkører.
 
Redigert:
Ikke meningen å forvirre deg mer Spike, men hva med blå? ;)

Ser ut som mørk/svart, men i solen/lyset så kommer den fine blåfargen frem!

Jeg kjøpte meg den for et par uke siden og er veldig fornøyd
 
Redigert:
Du bør nesten se den blå "live" før du bestemmer deg, den er ubeskrivelig vakker med flott spill.
 
Kjøp begge!

Hehe hadde det bare vært så lett... da kunne jeg nesten ha kjøpt 4-5 forskjellige utgaver for de er meget vakre IRL alle sammen, derav mitt problem med å velge hvilken det skal bli denne gangen ;)

Det finnes så mange lekre Aqua Terra så det er vanskelig å bestemme seg.
Her er noen av mine favoritter: (Jeg synes vanlig "Date" i 41,5 mm er enklest og finest.)

OMEGA Watches: Seamaster Aqua Terra Golf

OMEGA Watches: Seamaster Aqua Terra Captain's Watch

OMEGA Watches: Seamaster Aqua Terra 150 M Omega Co-Axial 41.5 mm - Steel on leather strap - 231.13.42.21.02.002

Alle disse er også utgaver som har vært med på å gjøre valget vanskelig ;)
 
Jeg var helt innstilt på blå skive, den er griselekker. Likevel var det denne jeg tok med meg hjem fra butikken.
"Rillene" i skiva blir kanskje litt mindre synlig på den hvite, men de blå viserne rettferdiggjør det. Jeg liker klokker med litt størrelse på, og det var også en grunn til fargevalget. Hvitt ser større ut en blått. Ta deg en tur i butikken, prøv deg frem litt. Prøv en grå også, den er skikkelig lekker!
Legger ved noen bilder av min. Den går veeeldig nøyaktig og har høy kvalitetesfølelse. Tror man får mye for pengene ved å velge en AT:)





Blåfargen skriker ikke alltid like høyt som på disse bildene, men i riktig lys er den godt synlig. i dunkel belysning ser de bortimot sorte ut.