Trenger gode råd. Breitlin navitimer world

Medlem
31. des. 2011
Hei hei:)
Jeg har vell nettopp begynt å satse samlerinstingtet midt mot klokke verden. Vell samler og samler, men nok om det.
Jeg har alltid likt klokker men så var det det med kapitalen da. Jeg har i noen år klart å kose meg med div Nixon klokker siden jeg har fått gode priser. Men i romjulen som nettopp er forbi synes jeg selv at jeg fikk oppgradert meg litt. Kjøpte meg en Tag Heuer aquaracer caf2010. Nå merker jeg at mersmaken på ordentlige klokker er begynt å ulme inni meg. Så
Spørsmålet.
Jeg har i mange år gått å siklet på div Breitling klokker. Nå i det siste har jeg begynt å sirkle meg inn på en Breitling Navitimer World Chronograph(om det er riktig betegnelse), helst en med brun croc skinn reim. Jeg kan ikke så mye om de forskjellige merkene og modellene, hva er bra/ dårlig( både kvalitet og omdømme). Vil også gjerne få råd om pris, butikker, om det lønner seg og er trykt å tenke retning ebay.
Kort sagt, er ganske blank og trenger gode råd
Hilsen
Stian

Ville heller gått for Finn eller her inne enn ebay. Og hvorfor ikke kjøpe brukt. Breitling faller endel i pris, så mye å spare på å ikke gå for nytt.

Et par kjappe råd:

Som nevnt over, kjøp brukt! Stort prisfall på ny.

Du finner mange på ebay, så hvorfor ikke? En del storselgere der som burde være pålitelige.

Navitimer World er stor. Prøv den på armen først så du er sikker. For meg er navitimer en klassiker, og jeg ville kjøpt den i 42m både fordi jeg synes den andre blir for stor, og det er den originale størrelsen. For det tredje får du den bare med ETA-verk (tror jeg), og det er litt kjipt, spesielt med tanke på prisen. Hvis du liker den store best og dette er noe du ikke bryr deg om, så go for it.

Skulle du bestemme deg for originalstørrelsen, så se etter 81600, den har samme Lemania-verk som Speedmaster. Om du liker vintage så se etter 806 med hvite subdials. En nydelig vintage med fin størrelse som du kan finne i god stand til en fornuftig pris. Begge nevnte er nydelige ur på hver sin måte.

Det beste rådet jeg kan gi til deg er å søke rundt på nettet. Finn forum og bruk søkefunksjonene de har. Så finner du masse info og får bedre kunnskap om valget du skal ta. :)

Enig med Tore, kjøp brukt. Mange Breitling ur blir liggende lenge før de blir solgt. Så aktiv pruting er tingen. Jeg liker Breitling godt selv. Synes det er flotte ur. Jeg ville gått for finn.no eller tidssonen.

Hei!

Jeg kjøpte nettopp en ny Navitimer World fra AD. Er storfornøyd med klokka, og størrelsen passer mitt håndledd perfekt. Hadde spart en del på å kjøpe brukt, men liker følelsen av å få noe helt nytt. Når det kommer til mine neste klokkeprosjekt så skal jeg begynne å kikke på bruktmarkedet, men det er forhåpentligvis en god stund til:D. Jeg valgte blå skive og brun reim, noe som jeg syns gjør klokka spesiell og flott. Her er linken til utboxingen: http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9379-En-f%F8rjulspresang-unboxes-). Lykke til med jakten!:D

Mvh

JosFosen

Navitimer er antageligvis ett av de urene som nok skal inn i min samling, og potensielt bli der! ..og jeg er ikke en person som kommer til å ha type 20 klokker i boksen!

Jeg synes Navitimer er fantastisk flott, så lykke til med jakten!

Når det gjelder nytt eller brukt; du sparer en del på brukt, og ikke minst når det kommer til verditap. Men dersom du ser for deg å beholde klokken så er det ikke feil å kjøpe nytt heller, deilig følelse :)

Du kan jo begynne med en WTB her inne på forumet, så får du kanskje noen gode tilbud? :)

Navitimer er et flott ur, helt enig. Er spesielt svak for denne modellen. :)

800px-Breitling-Navitimer.jpg

Navitimer er et flott ur, helt enig. Er spesielt svak for denne modellen. :)

800px-Breitling-Navitimer.jpg

Er det bare jeg som synes at disse modellene blir fryktelig rotete? Det er så mye skrift og informasjon på skive/bezel, at en kan bli forvirret av mindre :p

Jeg tror for øvrig at det er en grunn til at Breitlinger ofte blir liggende lenge for salg, samt opplever stort verdifall fra ny til brukt; størrelse og design. Men, det ser ut til at de innser dette selv etter hvert, og reduserer størrelsen på flere modeller, samt gjør dem mindre "bling" :)

Er det bare jeg som synes at disse modellene blir fryktelig rotete? Det er så mye skrift og informasjon på skive/bezel, at en kan bli forvirret av mindre :p

Jeg tror for øvrig at det er en grunn til at Breitlinger ofte blir liggende lenge for salg, samt opplever stort verdifall fra ny til brukt; størrelse og design. Men, det ser ut til at de innser dette selv etter hvert, og reduserer størrelsen på flere modeller, samt gjør dem mindre "bling" :)

+1

Enig i det, men jeg synes forøvrig det er den peneste kronografen i Navitimer-serien som ikke går heeelt av skaftet med merker, tall og skrift.

De er pakket, men det er en viktig del av klokkens sjarm. Et fint motstykke til superenkle klassiske dressklokker. Navitimer-skivene er hypnotiserende å se på. Godt arbeid av Breitling! Jeg tok den like godt helt ut og kjøpte cosmonaute. Ikke lett å pakke mer inn på den skiven der, og skal du se hva klokken er får du en test på om du er årvåken på kjøpet :)

L1010669.jpg

Bling og Breitling er jo nesten synonymt, men bling er det siste jeg tenker på når jeg ser en navitimer. Den skiller seg radikalt fra alle andre breitlinger, og har en alt annet enn moderne utforming. Standardstørrelsen er ikke stor, men helt perfekt. Har dog en mistanke om at de uten det opprinnelige urverket eller Lemania-verket er mye høyere. Disse er i alle fall passelig høye, har krone og knapper tett sammen og på linje, akkurat som det skal være.

Jeg har hatt en Breitling Navitimer Montbrillant QP Datora, og den hadde jeg MYE tull med dugg under glasset. Bjerke mente dette ikke var et ukjent problem med endel Navitimere pga bezelringen. De ymtet innpå om jeg hadde badet med den... Gullur med crocorem som koster latterlig for mye? Nope... Mulig jeg svettet litt bak kontorpulten, men det var det mest ekstreme den ble utsatt for. Uret var pent, men hadde for mye tull med duggingen.

+1, men Navitimer er en klassiker og skiven er "rotete" av en grunn....... Denne klokken er jo designet som et instrument for flygere like mye som en klokke.

Bare mine 2kroner og 50øre;)

Er det bare jeg som synes at disse modellene blir fryktelig rotete?

Det er nok bare deg ;)

+1, men Navitimer er en klassiker og skiven er "rotete" av en grunn....... Denne klokken er jo designet som et instrument for flygere like mye som en klokke.

Bare mine 2kroner og 50øre;)

+1 Jepp, det er dette de var ment for. "Instrument For Professionals"

En riktig klassiker !

OT: Lykke til med jakten på en flott Navitimer, min favoritt faktisk. Da med hvit skive og brune croco reim !

Personlig synes jeg urskiven er for bizzi, men det er jo bare en estetisk vurdering eller en smakssak da disse urene har en funksjon utover bare det å lese tiden. Jeg tror det uansett er lurt å gå til en AD og prøve den på og se om størrelsen er bra på håndleddet ditt og om du får en feeling for klokka når du ser den på. Når det gjelder bruktmarkedet så er det endel i omløp både her på sonen og på finn. Det kan lønne seg å ha litt is i magen og vente til det dukker opp en brukt.