Jeg har en 03-modell BMW E46 316i Touring. På disse bilene, som på alle BMWs touringmodeller, kan man åpne bakruten separat fra bakluken. Vindusviskeren sitter nederst i bakruten, og et kjent problem med disse er at mekanismen i bakruten over tid blir tregere, før den til slutt låser seg helt, på grunn av at de er for dårlig smurt. Dette har altså skjedd med min. Dette er i utgangspunktet en grei sak å fikse selv, det er bare å ta ut mekanismen og smøre den opp.
Hele greia er illustrert her:
AutoPower - Mekartips
Problemet mitt er at mekanismen sitter noe grønnjævlig! Den lar seg ikke rikke i det hele tatt. Har prøvd med 5-56/WD40, til ingen nytte. Fikk et tips om å dekke til rundt med våte håndklær, for så å bruke varmluftpistol, men er litt skeptisk til det. Er også skeptisk til å sette inn en skrutrekker bak og prøve å bikke den ut, da jeg er redd for å dra til så hardt at bakruten sprekker. Er det noen her som har noen tips?
Hele greia er illustrert her:
AutoPower - Mekartips
Problemet mitt er at mekanismen sitter noe grønnjævlig! Den lar seg ikke rikke i det hele tatt. Har prøvd med 5-56/WD40, til ingen nytte. Fikk et tips om å dekke til rundt med våte håndklær, for så å bruke varmluftpistol, men er litt skeptisk til det. Er også skeptisk til å sette inn en skrutrekker bak og prøve å bikke den ut, da jeg er redd for å dra til så hardt at bakruten sprekker. Er det noen her som har noen tips?