Trenger hjelp; Spennende skipsur fra Omega

Medlem
29. juni 2015
Sted
Porsgrunn
Hei, trenger hjelp med litt informasjon, verdi og om noen kan reparere denne.
Har funnet ut at den er fra 1940-tallet. Har ett 59-8d SCS, med tikkende sekund hånd.
Opptrekket sitter fast og vil ikke.

20150725_232650_zpsjl6tkkbz.jpg

20150725_232700_zpsmmhmkbix.jpg

20150725_232447_zpsmivwayws.jpg

20150725_232747_zpsgiczjk6q.jpg

WOW Den var flott. Jeg ville tatt kontakt med Omega i Sveits.

Den har kronometer gange, dvs sekundviseren hopper et halvt sekund av gangen.

Hei
Dette var en fin klokke med et kvalitetsverk fra Omega, ikke til å sammenligne med de rimelige versjonene de laget. Dette er vel en bordklokke og ikke et skipsur. Etter det jeg har lest har den en sekundviser som beveger seg med sekund intervall, akkurat som en moderne quartz klokke. Som alltid er pris avhengig av kvalitet og tilstand. Er du heldig så kan en lokal urmaker fikse den, hvis den må sendes til Sveits tror jeg det fort blir dyrt. Er boksen original Omega?

• Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Hei, har sett noen med dette verket som bordklokke, men var noen som nevnte at det kunne være ett skipsur, hjalp meg med å finne informasjon ihvertfall. En i Sverige med samme verk, dog fungerende og bedre stand gikk for 10000. Merker det er spennende da. :)

Skal ta den med til urmaker imorgen så håper han kan ordne den. God idé å sende mail til Omega selv.

Er ingenting på boksen som tyder at den er orginal Omega. Eneste som står er: ''Forsiktig" "Kronometer".

http://omega.watchprosite.com/show-...s-movement-modified-in-a-chronometre-de-bord/
Sto litt her, blar man i responses finner man faktisk denne modellen, men står veldig lite.

Tror kanskje denne har blitt brukt som en referanseklokke av en urmaker eller lignende. Andre stående varianter ble brukt i butikkvinduer for å vise riktig tid.