Trenger huset mitt maling...

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Etter jobbing i hagen hele dagen, kommer fruen på at kanskje huset skal males neste år (tre år siden sist!) samt at markisene skal vaskes med et eller annet kjemisk vidundermiddel... Da jeg slettes ikke er enig, tenkte jeg å legge ut noen bilder jeg tok i dag mens det var sol. Beklager at dette ikke har så mye med klokker å gjøre, men jeg vet ikke hvem andre jeg skal spørre:

1. Trenger huset å males?

2. Trenger de rene markisene en vask (ok - den her legger jeg litt skjulte føringer i, ser den (kona kaller det for en såkalt hersketeknikk...)).

Så.... The pictures. Bedøm selv.

PA081558.jpg

PA081565.jpg

PA081576.jpg

Et siste bilde sånn bare så ingenting blir overlatt til tilfeldighetene

PA081570.jpg

Samt, jeg beklager for dårlige bilder... Sola gjorde at autofokus var litt sur i dag

Haha :) Hvis det tre år siden sist, tipper jeg din kone er mer opptatt av å holde deg i aktivitet enn hun er av husveggen. Sannsynligvis ser det helt fint ut, i verste fall trenger det en omgang med høytrykkspyler etter den fuktige sommeren. Send henne på jentetur en helg og lov omsorgsfullt å male huset i hennes fravær. Så kan du drikke øl og surfe på klokkesider helt til hun kommer tilbake til det hun tror er et nymalt hus, og du har fred i tre år til.

Men de markisene så ikke bra ut, nei. :)

Veit ikke helt med hus og markiser, men hvem bryr seg når vi kan nyte bilder av vakre ur.;)
Jeg trenger noen nærbilder av husveggen med Zenith foran merker jeg.:p:p:p

Tja, det er vanskelig å si utifra bildene... Jeg har lært meg at maling og vasking er jobber som, hvis ikke det blir satt bort, er like egnet for kvinner som oss menn. Du bør absolutt si deg enig i at huset trenger maling, men at det er rimelig at din kone tar jobben som krever stige siden du ikke trives så godt i høyden.

Først da finner du ut om huset MÅ males.

Forøvrig liker jeg at du har valgt samme fargekode på huset som Rolex brukte på 1680;)

Absolutt, dette må males og markisene må vaskes/renses.

Plan for gjennomføring:

1. Du inviterer til dugnad her på sonen - oppmøte lørdag kl 09.00. Av de sikkert hundre søknadene du kommer til å motta plukker du ut ti mann. Av disse vil 5 møte opp.

2. Du kjøper grillmat og drikkevarer.

3. Du kjøper maling og nok koster.

4. Du kjøper markisevidunderrensemiddel

5. Jeg kommer med en terrenggående lift eller to (sikkerheten ivaretas)

6. Vi maler frem til lunsj med mini-gtg

7. Vi maler frem til middag hvor det drikkes rikelig med øl - nytt mini-gtg

8. Søndag repeteres ovenstående, men uten øl

9. Søndag kl 16.00 er alt som nytt

10. Loddtrekning om hvem av oss som blir den lykkelige eier av Red-suben

Om du velger å droppe siste punktet får du neppe 100 søknader, men du får sikker de fem du trenger. Legg inn en undersøkelse på forumet hvor du har avstemning om dato.

Jeg kommer!

Jeg møter gjerne opp til punkt 10 :)

Jeg har reservert plass til deg i den høyeste liften både lørdag og søndag. Lavest alder og vekt er avgjørende for en så høy stilling.

PS: Du må sjekke med LV om de har gode arbeidssko, fortrinnsvis med vernetå i stål i tilfelle en av dere skulle komme til å droppe noe sveitsisk skrapjern under GTG-ene.

Dersom du er blitt tvunget, er dugnad en god ide.

Markisene trenger vask, veggen tåler et år eller to til.

Mitt tilbud om to stk gratis, terrenggående lifter har en verdi på ca 5K for weekenden og de er uvurderlige i forhold til å få arbeidet unna i en fart. Jeg er sikker på at du får med noen klokkefantaster på dugnad. Bare ordene GTG og Rolex nevnes i invitasjonen så er det gjort.

Jeg har reservert plass til deg i den høyeste liften både lørdag og søndag. Lavest alder og vekt er avgjørende for en så høy stilling.

PS: Du må sjekke med LV om de har gode arbeidssko, fortrinnsvis med vernetå i stål i tilfelle en av dere skulle komme til å droppe noe sveitsisk skrapjern under GTG-ene.

Tro det eller ei, men jeg eier faktisk flere par vernesko :)

Fra spøk til revolver, jeg stiller gjerne på en husmale-gtg :)

Ehhhhh...

Ser at lillerøde allerede er "gitt bort":) Ideen med å sende konemor OG kids bort, mens jeg er hjemme og drekker er den som appelerer mest akkurat nå...

Ikke ta det ille opp, men jeg ser for meg at ørten klokkegeeks med promille og malerkost... Blir litt for ekstremt for meg. Har simpelthen ikke denslags nerver lengre...