Trenger litt bistand ang. Rolex Sea-Dweller/Deep Sea

Du får nok solgt den igjen, men om du kjøper den for 56k må du nok regne med litt tap. Disse dukker stadig opp på finn.no til rett over 50k, om du får den du linker til for 52-53k tror jeg du har gjort en god deal.

Har ved skjeldne anledninger sett disse til under 50k også, men da har de blitt solgt fort, men vent med å kjøpe til Reidar har svart på tråden, han har MEGET god oversikt over hva som rører seg på Rolexfronten i Oslo.

Du får nok solgt den igjen, men om du kjøper den for 56k må du nok regne med litt tap. Disse dukker stadig opp på finn.no til rett over 50k, om du får den du linker til for 52-53k tror jeg du har gjort en god deal.

Har ved skjeldne anledninger sett disse til under 50k også, men da har de blitt solgt fort, men vent med å kjøpe til Reidar har svart på tråden, han har MEGET god oversikt over hva som rører seg på Rolexfronten i Oslo.
Takk for den;);)...Det jeg liker med denne er at den ser litt røff ut,samt at den er 43mm mot 40mm på de fleste andre Rolex.
Syns lenke ser litt smal ut,men det er kanskje bilde som lyver litt ??

Mvh
Timebandit

Ville prøvd denne på armen før du kjøper. De 3 mm har veldig mye å si i forhold til en normal sub :).

All Rolex er salgbar ( i alle fall til rett pris). Dette er imo den minst vellykkede av sportsmodellene nettopp pga størrelsen. Vurderte den helt til jeg prøvde den. Lenken er vel noe kraftigere enn på en Sub, men den passer liksom ikke helt. Blir noe uharmonisk over det. Registrerer at du nærmer deg en Rolex da. :D Prøv den gamle Seadwelleren eller den nye Suben med maxikasse , så slipper du kanskje å gå inn i Rolex-verden via det forvokste alibiet ;) Vi vet jo alle hvor du ender til slutt:D

Takk for den tilliten:)

56 er som det sies for mye. Dette er selv mer enn hva briljantwatches selger den for, og han skal jo drive virksomhet i tillegg.

En fair pris på denne er rundt 50k om standen er bra.

Sjekk heller ut denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28044995 . Selger er TS medlem om jeg ikke tar helt feil og jeg har møtt han personlig. Burde være mulig å få til noe med han:)

Og, når det gjelder klokken generelt.

Jeg har hatt den 4 ganger de siste 2 årene. Elsker den på bilder og derfor ender jeg opp med å kjøpe den. Men, for min del, er den ikke behagelig. Den blir for høy og klumpete. Den ligger bare ikke godt på min hånd. Har hatt Breitling Super Avenget som er både tykkere og bredere og den lå nydelig på håndleddet.

Anbefaler deg derfor absolutt å ta turen til nærmeste Rolexforhandlet i prøv ut Deepsea og sub som det sies ovenfor, og kjenn på følelse. Sving den litt rundt:)

Lykke til:)

Ser en rød tråd i det dere sier......Rolex skal være 40mm.
Hadde en Breitling SA som jeg syns var "hard" på hånden,samt at kassen var slipt med utrolige skarpe,nesten uferdige kanter.
Derimot er min nåværende Breitling Chrono-Matic 49 på helle 49mm en fryd på hånden,med en helt annen sliping og harmoni.

Jeg har enda ikke klart å finne helt ut hva det er som gjør en klokke komfortabel på mitt håndledd, men det er ikke utelukkende kassediameteren.

Suben på 40mm er perfekt (og, do mind, den slår meg overhodet ikke som en liten klokke når jeg har den på meg), omegaene mine på 42mm er også perfekte, damaskoen på 40mm er flott og ut av det blå kan jeg si at en festina på 45mm sitter ganske så bra den også. Seikoen på 42mm er også helt perfekt.

Men så har de fleste andre klokkene mine på 44 og 45 sitter at for stort, alt for ukomfortabelt, stivt på en måte. Vanskelig å forklare.

Ser for meg at det er noe voodoo med proposjoner, tykkelser, vinkler på lugs, lengde på lugs og så mange slike småvariabler at det er et mirakel at noen klokker passer overhodet.

Leksen er uansett den samme; sørg for at du vet hva du kjøper før du kjøper (les: ha prøvd modellen på armen føst).

Når det gjelder prisen synes jeg ikke at det er noen upris med 56000 for en 2 måneder gammel Deep Sea. De DSSD dere sammenligner med er 2-2,5 år eldre enn denne og ikke lengre under garanti, så det blir litt urettferdig. Noen god investering vil det uansett aldri bli.

Men, når det gjelder klokken for øvrig, synes jeg heller ikke at diameteren er det man skal "henge seg opp i". Det er tykkelsen VS den nokså "pinglete" lenken som blir helt feil IMO.

DSSD er nok en klokke du bør prøve før du kjøper ja.
Jeg synes lenken var ganske så underdimensjonert da jeg prønde den på første gang, men ble fort vant til den, og har ingen problemer med den i dag. En komfotabel og flott klokke synes jeg. Slenger på noen sammenligningsbilder med den nye submarineren.

img1947y.jpg

img1959o.jpg

img1960lz.jpg

Absolutt alle jeg har snakket med som har eid DSSD (eller SDDS?) sier at den relativt smale lenka vs den brede kassen er noe som ser snålt ut med en gang, men noe man kommer over/venner seg til etter en dag eller to. Derimot er den ganske høye kassen, og det ekstra momentet den tilfører noe som gjør at man ikke nødvendigvis blir venner med klokka. De jeg vet om som har gjort denne til en keeper har relativt solide håndledd, slik at forholdet tykkelse på håndledd/tykkelse på kasse ikke blir så stort. De er derimot helt frelst og full av lovord.

edit: HerrUr kom meg i forkjøpet og sa omtrent akkurat det samme om lenka om jeg prøvde å si....

Hvorfor pokker er lenke så underdimesjonert ?? dette er jo ikke i trå med "markedet" generelt ?
Tusen takk for flott og informativ bildefremvisning HerrUr ;)......-ble nå sikker på at DSSD ikke er min greie ut i fra de nevnte feile proposjonene.....Blir liksom en klokke med "polio ben" ....-litt tynt og spinkelt.