Trenger litt hjelp:)

Medlem
27. feb. 2012
Sted
Oslo
Nå nærmer det seg nytt klokkekjøp med stormskritt. Regner med at klokkekontoen er på et nivå som tillater det om en måneds tid:) men jeg har et stort problem, som jeg ikke har klart å finne noe overbevisende svar på. Valget står i hovedsak mellom 3 klokker. Den ene dagen dagen er jeg 100% sikker på hvilken jeg skal velge, men neste deg har selvfølgelig de 100 prosentene på en merkelig måte klart å flytte seg over til en av de andre kandidatene.

Valget står mellom 116610LN, 116710LN og PAM312.

Kan dere hjelpe meg å komme frem til en konklusjon? Setter stor pris på deres innspill:) Gjerne legg ved noen overbevisende bilder også;)

IMHO kan du ikke trå feil med noen av dem, kjøp en av de, så begynner du sparing til neste ;)

Sub er alltid et trygt kjøp, kanskje et greit sted å begynne?

I og med at jeg har Rolex feber om dagen ville jeg gått for en av de to første, har heller ikke noe forhold til Panerai så kan kanskje bli litt vel partisk denne posten:rolleyes: Men som nevnt over her, du trår ikke feil... Har du prøvd alle? Her er det hjertet som må snakke;)

Hva har du fra før av? Skal det være eneste klokke, eller i rotasjon med masse annet?

zoom_001_8bc547.JPG

934209d1358097011-fs-bnib-rolex-gmt-ii-stell-116710ln-cheap-fast-grab-gmt-2.jpg

PAM312_00016328.jpg

Paneraien er jo et helt annet DNA enn Rolex da, men jeg har eid en 116610LN som jeg flippet pga. at jeg synes de nye kassene er for firkantede. Samtidig er det ingen tvil om at de nye Rolexene ser mer luksus ut enn tidligere modeller. Er vel ikke noe fasitsvar her annet enn smak og behag :) Tror ikke du trår feil på noe her, kjøper du til en grei bruktpris koster det ikke mange kronene å ombestemme seg heller ;)

Jeg har ikke fått prøvd gmt ennå. Idag er det egentlig bare 1 klokke jeg bruker, så det skal bli bra med litt variasjon. Det jeg har i dag er en Longines master-collection. Modellen med moonphase og chronograph. Var i hovedsak på utkikk etter en klokke med lenke, men klarer ikke helt å få paneraien ut av hodet:p

Jeg har 312 og har tidligere hatt både LN og LV :eek: Og jeg synes GMT-c er knallfin... ha ha!

Akkurat nå foretrekker jeg PAM, selv om jeg kjenner et sug mot 114060 :eek:

PAMen blir nok. Den har herlige detaljer og ikke minst kan den dresses opp og ned i uendelige variasjoner med ulike reimer. Dét liker jeg.

IMAG2513_zps85b8264a.jpg

IMG_4853_zps2f4e5267.jpg

IMAG2396-1-1_zpscc75969f.jpg

Lykke til!

Valget står mellom 116610LN, 116710LN og PAM312.

Kan dere hjelpe meg å komme frem til en konklusjon?

Aldri feil å kjøpe en Rolex. Et merke som topper mange lister, og som mange er eiere av.

Panerai topper andre lister, har ei vært tilgjengelig på markedet like lenge som Rolex,- ergo adskillig færre eksemplarer ute blant folk.

Etter mange år "i bransjen" er mitt endelige valg PANERAI :cool:

Hånden lyver ikke. Jeg er helt sikker på den foretrekker den ene eller andre. Stå med begge på og du vil finne svaret.

sri-guru-gobind-singh-ji_12.jpg

Jeg har eid en Rolex Seadweller og det var en helt fantastisk klokke. Den var stilren, pen, passet til alt, alltid. Men det var en Rolex og det kjenner "ALLE" på godt og vondt. I min jobbsammenheng slo det ut desverre negativt så etter noen runder med meg selv endte jeg med å selge den (ikke kun oga jobb sammenheng).

Når Rolexen var borte måtte jeg ha noe nytt, så jeg valgte å kjøpe en rimeligere klokke som måtte være litt mer ukjent. Jeg endte opp med min første Panerai (som er "ukjent" for folk flest). Klokkene fra Panerai er unike, stilrene, tøffe, pen (om du får på den riktige "sko"), klassisk, dynamisk, levende, med historie og er noe helt unikt. Jeg endte opp med en PAM005 (som er en fantastisk bra klokke). Men jeg savnet å se datoen, så jeg "oppgraderte" til en ny Panerai, en Panerai 312. Det er den perfekte/ultimate Paneraien mener jeg. Den har alt. Jeg skal ha min lenge, lenge, lenge! :)

Rolex eller Panerai, føl på det. Prøv begge deler hos forhandler. Jeg mener at klokkene ofte gjør valgene for deg når du får prøvd de. Men, når tiden er inne for det skal jeg igjen eie en Seadweller. :)