Trenger litt hjelp!

Medlem
12. sep. 2013
Innlegg
1
Hei..
Jeg skal kjøpe klokke i bursdagsgave til kjæresten min. Tenkte først at prisen skulle være på mellom 5-7000, men etter å a tittet litt tenker jeg anskje at jeg må strekke meg litt lenger, så jeg har vel muligheten til å strekke meg til ca 10 000,-
Er det noen her som kan anbefale en fin klokke til mellom 5-10 000?

Han har ikke klokke fra før, så jeg tror ikke han har noen preferanser som er viktige. Jeg har tittet litt rundt og liker litt typen Tag Heuer Aquaracer og Longines hydroconquet.
Ønsker en klokke ala disse, liker at klokken er fin, maskulin, enkel, sporty.
Ønker egentlig svart lærreim, men dette går fet vel an å bytte til etterhvert?

Noen forslag?

Kan også legge til at jeg er usikker på størrelsen. Er 39 mm for lite? Ønsker ikke en stor klumpete klokke. Han er lang og relativt tynn...
 
Tror du det er viktig for ham hva slags urverk det er i klokken, eller er du mer ute etter en "moteklokke"?
 
Redigert:
Her inne ER det viktig hvilket urverk som står i klokken. Longines har jo mye fint. Du kan også få Longines Conquest GMT i prisklassen du nevner, men tror ikke den tar seg så godt ut på lær-rem. Er det aktuelt å kjøpe brukt eller vil du at det skal være en ny klokke?

EDIT: 39 mm er en fin størrelse spør du meg :)
 
Hvis han er lang og tynn høres jo 39mm fornuftig ut. Longines har jo mye fint! Hydroconquest gmt er 41mm, men veldig fin:
sort:
L3.687.4.56.6 Longines Conquest Sort/Stål Ø41 mm Pris 8.795,-
blå:
L3.687.4.99.6 Longines Conquest Blå/Stål Ø41 mm Pris 8.795,-

Den har automatisk urverk, men hvis det er utseende som teller framfor innholdet kan det være like greit med en quarzklokke. Longines sin vanlige conquest på lær er jo også en fin klokke, denne er billigere siden den er quartz(elektronisk ikke mekanisk):
L3.659.4.76.5 Longines Conquest Silver Dial Leather Strap Brown Pris 4.435,-

Personlig synes jeg også hamilton har mange veldig pene klokker, men kanskje ikke så mange som er sporty.
eks:
Hamilton Jazzmaster Viewmatic Black Dial Automatic Mens Watch H32515135

Certina har også noen rimelige, men veldig fine, og etter det jeg har forstått, slitesterke klokker. Den i linken er også automatisk noe som gjør den litt(les: mye) mer spesiell.
Certina Gents Silver Tone Bracelet Watch C0134071105100 | the Watch Hut

Hvis du tenker å kjøpe ny hos urmaker er det nok enklest å få tak i Longines og Ceritina framfor Hamilton.
 
Hadde ikke Mogens en fin Aqua Terra til salgs for ca 10 k? Det er flott klokke i samme stilen, men det var riktignok et quartzur.