Trenger råd ang frakt av klokke innen norge

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Hei!

Jeg er i prosessen med å kjøpe en klokke, men selger bor laaaaaangt unna meg og klokken må derfor sendes. Mitt "problem" er egentlig ikke så stort, men lurer på hvilken forsendelsesmåte folket vil anbefale?
Mine alternativer slik jeg ser det:

- Norgespakke, Smartpakke etc. fra posten koster drøye 150,-, men er kun forsikret opp til 10.000,-.
- Express over natten koster meg 627,- og er forsikret opp til 50.000,- (blir dyrt da denne beregnes etter postens "soner" - jeg bor i Oslo og selger i Nord-norge).

Jeg har ikke sjekket med noen andre fraktselskap enn posten, men ser for meg at DHL etc. ikke akkurat blir rimeligere :p Til informasjon har klokken en verdi på i underkant av 20.000,- og det er derfor nødvendig at forsikringen dekker beløpet. Er det noen som har erfaring med å forsikre klokken separat?

Takker for enhver tilbakemelding/erfaring på området! :D

Enig med TCCW...Kjøper du et ur til > NOK 10K, noe jeg antar, siden du nevner den forsikringsgrensen, så er vel kr 627.- ikke veldig mye ? :roll:

Å få den nyinnkjøpte kjapt og fullforsikret hjem, er vel verdt de kronene ! ;)

Lykke til og vi venter spent på bilder....

Ved den summen du snakker om så kan du spare en del hundrelapper ved å sende den som Verdibrev. Da kan du forsikre den for den summen du vil inntil 40000,-

http://www.posten.no/8968.cms

Har brukt dette selv ved et par anledninger :)

Så om du ikke har hastverk så er dette et fullverdig alternativ :)

Takk for gode svar!

Nei, det ser ut som det går som forventet..... dvs. express over natten! 627,- er jo ingen upris, men i forhold til Norgespakke, så er det jo fire ganger så dyrt, og etter min mening en litt unødvendig kostnad når det ikke er noe hastverk.

Ser at verdibrev vil føre til en besparelse på cirka kroner 200,-, men da er det vel like greit med express-pakken i mine øyne. Og ikke minst enklere å forklare slik at selger får sendt den på riktig måte!

Har forhandlet/ventet på selger i en uke eller to nå, så jeg ser helt klart frem til å spenne klokken på armen! Men hva er det man sier.... jakten er halve moroa (minst) !! :D