Har nylig oppdaget en svært stram og spesiell lukt fra sluket ved dusjen i leiligheten. Mye tyder på at det kan være noe form for kloakk-gass eller noe sånt. Tenkte i første omgang at det var noe feil med vannlåsen, men dette badet er noen år gammelt, så jeg sjekket sluket, og kan ikke si jeg har sett noe lignende. Konstruksjonsmessig og slikt så var det veldig ukjent for meg, og det bekreftet nærmeste rørleggerbedrift.
Jeg tenkte i utgangspunktet at det kun var å bytte vannlås, men rørleggerbedriften mente at det kanskje ikke var noe vannlås der.
Det ligger en rist under risten som er helt oppe ved flisene (hvis det gir mening - evt. avbildet), som jeg ikke får opp. Om jeg i hele tatt får den opp, så vet jeg ikke helt hva godt det vil gjøre. Spørs om det er noe som bare kan byttes ut.
I tillegg til dette lurer jeg på om det er mulig å kun rive opp og pusse opp baderomsgulvet, uten å måtte bytte vegger? Rørleggerbedriften mente dette ikke var mulig grunnet membranen?
Har absolutt null peil på våtrom, så tar imot all hjelp med glede.
Legger ved noen bilder for å prøve å forklare problemet:
Jeg tenkte i utgangspunktet at det kun var å bytte vannlås, men rørleggerbedriften mente at det kanskje ikke var noe vannlås der.
Det ligger en rist under risten som er helt oppe ved flisene (hvis det gir mening - evt. avbildet), som jeg ikke får opp. Om jeg i hele tatt får den opp, så vet jeg ikke helt hva godt det vil gjøre. Spørs om det er noe som bare kan byttes ut.
I tillegg til dette lurer jeg på om det er mulig å kun rive opp og pusse opp baderomsgulvet, uten å måtte bytte vegger? Rørleggerbedriften mente dette ikke var mulig grunnet membranen?
Har absolutt null peil på våtrom, så tar imot all hjelp med glede.
Legger ved noen bilder for å prøve å forklare problemet: