Hei!
Jeg vet ikke om jeg har valgt riktig sted å poste tråd, men dersom det er feil så kan moderator gjerne flytte til riktig avdeling.
Ok, til det som jeg ønsker å få hjelp om.
Jeg kjøpte nylig et automatisk ur hos en urmaker. Uret ble betalt og pakken kom dagen etter. Fra mitt synspunkt så var ikke pakken forsvarlig pakket av urmakeren. I esken var det ingen avis eller plastbobler og slik jeg ser det så er klokken i klokkeboks ganske sårbar dersom den blir kastet rundt omkring. Og jeg har kjøpt endel brukte klokker på Klokkeriet, TS og Finn og de gangene har de vært forsvarlig pakket fra medlemmene. De kommer i en eske, og oppi esken er det enten avis eller plastbobler full-dekket slik at uret ikke skal komme i skade under transport. Men dessverre har ikke urmakeren pakket mitt nye ur ordentlig.
Så jeg tok klokken ut av esken og boksen. Så at viseren bevegde seg og regnet med ting er i orden. Stilte på tiden og da sluttet viseren å bevege seg. Jeg vet hvordan en skal bruke automatisk klokke så det er ikke en brukerfeil fra min side. Jeg tok kontakt med urmakeren og fikk beskjed om å høre med lokal urmaker først og sjekke om det er noe galt med klokka. Lokal urmaker kunne dessverre ikke bistå da de ikke er forhandler for dette uret. Tok kontakt igjen med urmakeren og fikk returseddel.
Urmakeren mottok uret dagen etter og jeg fikk en mail fra urmakeren at klokken har blitt behandlet røft under transport og at de skal fikse klokka in-house og at jeg skal få klokka min så fort som mulig.
Jeg ønsker ikke å nevne hvem urmakeren er da jeg venter og se hvordan resultatet blir og hva de kan kompensere meg med. Men jeg syntes det er grådig leit at jeg har kjøpt et dyrt ur og opplever at den må til reparasjon allerede når jeg engang ikke har fått brukt den.
Har dere noe forslag eller råd på hva jeg kan i så fall kreve ? Har fått noe forslag og råd om å vente og la urmakeren gjøre arbeidet sitt. Fra mitt synspunkt så er det veldig dumt at posten ikke var forsiktig med klokka og det er ikke urmakeren sin feil i utgangspunktet men så var heller ikke pakken forsvarlig pakket og da er det senderen ansvar i følge posten sitt vilkår. Både meg og urmakeren har vært ganske uheldige tenker jeg.
Til syvende sist så lurte jeg også på om jeg kan be om å få en ny istedenfor å få tilbake den som er til reparasjon? Når klokka engang ikke er brukt og allerede må på service så vil det ha lav salgsverdi i fremtiden DERSOM jeg skulle vurdere å flippe den? Og siden den er til reparasjon har jeg liksom benyttet garantien på kortet? Første gang jeg kjøper et helt komplett ny klokke hos en urmaker.
Krysser fingrer på at det ordner seg!
Takk så langt!
Jeg vet ikke om jeg har valgt riktig sted å poste tråd, men dersom det er feil så kan moderator gjerne flytte til riktig avdeling.
Ok, til det som jeg ønsker å få hjelp om.
Jeg kjøpte nylig et automatisk ur hos en urmaker. Uret ble betalt og pakken kom dagen etter. Fra mitt synspunkt så var ikke pakken forsvarlig pakket av urmakeren. I esken var det ingen avis eller plastbobler og slik jeg ser det så er klokken i klokkeboks ganske sårbar dersom den blir kastet rundt omkring. Og jeg har kjøpt endel brukte klokker på Klokkeriet, TS og Finn og de gangene har de vært forsvarlig pakket fra medlemmene. De kommer i en eske, og oppi esken er det enten avis eller plastbobler full-dekket slik at uret ikke skal komme i skade under transport. Men dessverre har ikke urmakeren pakket mitt nye ur ordentlig.
Så jeg tok klokken ut av esken og boksen. Så at viseren bevegde seg og regnet med ting er i orden. Stilte på tiden og da sluttet viseren å bevege seg. Jeg vet hvordan en skal bruke automatisk klokke så det er ikke en brukerfeil fra min side. Jeg tok kontakt med urmakeren og fikk beskjed om å høre med lokal urmaker først og sjekke om det er noe galt med klokka. Lokal urmaker kunne dessverre ikke bistå da de ikke er forhandler for dette uret. Tok kontakt igjen med urmakeren og fikk returseddel.
Urmakeren mottok uret dagen etter og jeg fikk en mail fra urmakeren at klokken har blitt behandlet røft under transport og at de skal fikse klokka in-house og at jeg skal få klokka min så fort som mulig.
Jeg ønsker ikke å nevne hvem urmakeren er da jeg venter og se hvordan resultatet blir og hva de kan kompensere meg med. Men jeg syntes det er grådig leit at jeg har kjøpt et dyrt ur og opplever at den må til reparasjon allerede når jeg engang ikke har fått brukt den.
Har dere noe forslag eller råd på hva jeg kan i så fall kreve ? Har fått noe forslag og råd om å vente og la urmakeren gjøre arbeidet sitt. Fra mitt synspunkt så er det veldig dumt at posten ikke var forsiktig med klokka og det er ikke urmakeren sin feil i utgangspunktet men så var heller ikke pakken forsvarlig pakket og da er det senderen ansvar i følge posten sitt vilkår. Både meg og urmakeren har vært ganske uheldige tenker jeg.
Til syvende sist så lurte jeg også på om jeg kan be om å få en ny istedenfor å få tilbake den som er til reparasjon? Når klokka engang ikke er brukt og allerede må på service så vil det ha lav salgsverdi i fremtiden DERSOM jeg skulle vurdere å flippe den? Og siden den er til reparasjon har jeg liksom benyttet garantien på kortet? Første gang jeg kjøper et helt komplett ny klokke hos en urmaker.
Krysser fingrer på at det ordner seg!
Takk så langt!