Trenger råd om kjøpe av en Seiko Prospex klokke!

Medlem
4. april 2018
Sted
Nesbru
Hei, er ikke så flink med klokker så tenker det er greit og få hjelp. Ønsker og kjøpe meg en
Seiko Prospex SPB081J1 denne klokken ligger på 12999kr ny, men ligger ute på finn for 12000kr. Klokken ble kjøpt før påsken og er en limited edition klokke. Mitt spørsmål er om denne klokken har potensiale til å øke i pris siden den er limited editon. Seiko er et relativt kjent merke så tror ikke det skal være så vanskelig og få solgt den i fremtiden. Men igjen så lurer jeg da på om det kan være mulig at denne klokken kan øke i pris i senere fremtid?

Vedlegg

• _1021026620.jpg
    _1021026620.jpg
    96,9 KB · Visninger: 0
  • _1246870592.jpg
    _1246870592.jpg
    128,7 KB · Visninger: 0
Redigert:
Kjenner denne godt da det er jeg som eier den. Ville ikke kjøpt denne, eller noen annen klokke som investering. Kjøp den om det er denne klokken DU vil ha. Om du finner ut at du vil selge på et gitt tidspunkt, vil du kanskje ikke få igjen alle pengene du betalte, men du vil jo ha hatt gleden av å eie en kul klokke.
Noen Seiko ltd edt klokker har økt noe i verdi, men hvordan utviklingen på denne vil være vil jeg ikke mene noe om.

Redigert:
Du bør ikke regne med at den øker i verdi. Hvor mye den taper seg avhenger av hvilken stand den er i når du selger, og hvor populær modellen da er. Husk at de fleste som kjøper klokker vil ha den nyeste modellen.

på generelt grunnlag kan jeg vel si at Seiko taper seg noe i verdi ift nypris. Dette er ikke unikt for Seiko, men gjelder de aller fleste merker. Men også noen Seiko øker noe i verdi. Jeg har selv eid en Green Turtle som gikk noe opp i markedsverdi ift nypris. Ikke mye, men litt.

Joda, men som en generell regel bør man ikke vente verdiøkning. Når det er sagt så vil det alltid være et marked for Seiko.

• Liker
Reaksjoner: Run AC
Om du synes klokken er fin, kjøp den. Drit i hva du får igjen OM du skal selge.
Tipper @Qwestern kan fortelle litt mer om den.
Tviler på at dette er noen god #invistiring med tanke på at du tjener penger på den. Men det skal du ikke ha fokus på uansett, tenk heller på all klokkegleden du får av den. Det er en fantastisk klokke som anbefales :)