Tripple six hjelp:0)

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Har et sp.mål til de mer Rolex-kyndige enn meg selv her inne (og alt fått meget god hjelp av Tom her, så egentlig så har jeg vel svaret, men artig og høre hva andre mener også)

Har mulighet å kjøpe en Rolex 16660 fra midten av 80-tallet ca (blank dial men ikke spider dial) , som fremstår som meget fin og upolert, mao utvendig helt topp .
Føler ikke med papirer eller orginal boks osv, men kun en nyere Rolex boks. I tillegg er det noe tull med datoskiven, så den ender opp i midtstilling på noen få datoer, dvs blir stående midt mellom to datoer, for så og "normalisere" seg igjen.
Utover dette så går den ihht cosc.

Så frågan er, hva synes vi denne kan være verdt sånn ca?

Hmmm, blank 16660 som trenger service. Uten og ha vært hands-on på klokken
vil jeg tippe rundt 40-42K Avhengig av patina osv...

Har ikke så god peiling på triple six, men dersom den har blank skive og ikke har spider dial, så er den vel mer eller mindre likestilt med 16600. Da ville jeg nok sagt midten av 30-tallet, kanskje litt mer.

Hmmm, blank 16660 som trenger service. Uten og ha vært hands-on på klokken
vil jeg tippe rundt 40-42K Avhengig av patina osv...

Takker takker MM, for særs raskt svar:0) Patineringen er helt jevn på visere og dial, men mye mørkere på bezel pip.
Prisestimatet ditt er forøvrig right on the money (bokstavlig talt) som Tom Henriksen her sa:D Så samstemt er vellstemt.

Takker takker MM, for særs raskt svar:0) Patineringen er helt jevn på visere og dial, men mye mørkere på bezel pip.
Prisestimatet ditt er forøvrig right on the money (bokstavlig talt) som Tom Henriksen her sa:D Så samstemt er vellstemt.

Vel, Tom har jo et flott eksemplar i samlingen. Så han er jo litt "biased";) Men i min verden er en nyservet papirløs
16600 verdt rundt 35K En "trip six" er mere ettertraktet og bør prises høyere IMO. Men det er jo noen varianter av
den også. Matt/Blank, single Coronet etc. Klokken du ser på burde jo hatt en spiderdial, men mange av disse ble byttet konsekvent på service.

Har ikke så god peiling på triple six, men dersom den har blank skive og ikke har spider dial, så er den vel mer eller mindre likestilt med 16600. Da ville jeg nok sagt midten av 30-tallet, kanskje litt mer.

Takk Lien også;) Ja her er det litt ustemthet ute og går visst, hehe. Ok, ser den ang likestilling med 16600 da det jo ikke er store forskjellen som jeg forstår, men nå er det jo snålt med Rolex da, at selv de minste små forskjeller utgjør tusenlapper. Men at den ikke har spider dial trekker den jo litt ned, samt mangel på b/P og trolig behov for service.

Vel, Tom har jo et flott eksemplar i samlingen. Så han er jo litt "biased";) Men i min verden er en nyservet papirløs
16600 verdt rundt 35K En "trip six" er mere ettertraktet og bør prises høyere IMO. Men det er jo noen varianter av
den også. Matt/Blank, single Coronet etc. Klokken du ser på burde jo hatt en spiderdial, men mange av disse ble byttet konsekvent på service.

Jo takk, selv vært og fått stjerner i øynene hos Tom:D Mer enn spider dial som er å sikle på i den samlingen ja.
Ja Tom nevnte det for meg, at det ble byttet dial på de første som kom inn til service uten at kunden fikk vite det ofte.
Men, skal klare å leve med en "ikke ødelagt" dial også jeg, hehe. Dvs, om jeg får tillslag på den da ...The jury is in tomorrow:cool:

Redigert:
Disse ligger vel mellom $5k og $6k på TRF avhengig av tilstand, så rundt 40k er vel ikke ueffent.

Disse ligger vel mellom $5k og $6k på TRF avhengig av tilstand, så rundt 40k er vel ikke ueffent.

Ja ser det er snittprisen sånn ca, men nå ser det dessverre ut som det var en annen som klarte og snause denne under nesa på meg ...Ja ja, da får vi bare fortsette jakten:cool:

Ja ser det er snittprisen sånn ca, men nå ser det dessverre ut som det var en annen som klarte og snause denne under nesa på meg ...Ja ja, da får vi bare fortsette jakten:cool:

Bummer!:(
Lykke til med jakten videre.
Hva med en 16600? Synes de er like fine, og mye lettere å få tak i.
Eller gå for en trippel 6 med matt skive kanskje?
Dyrt, men deilig...:cool:

Bummer!:(
Lykke til med jakten videre.
Hva med en 16600? Synes de er like fine, og mye lettere å få tak i.
Eller gå for en trippel 6 med matt skive kanskje?
Dyrt, men deilig...:cool:

Woho, da kan det pokker meg se ut som jeg landet den alikevell ...Venter bare på endelig svar fra selger (som er j%$&#lig vanskelig)

Fingers crossed her, og kanskje det er noe mer å feire for far enn bare nyttår i dag? Oppdatering kommer ASAP!

Woho, da kan det pokker meg se ut som jeg landet den alikevell ...Venter bare på endelig svar fra selger (som er j%$&#lig vanskelig)

Fingers crossed her, og kanskje det er noe mer å feire for far enn bare nyttår i dag? Oppdatering kommer ASAP!

Krysser fingrene for at det skal gå i orden:D

Ja da gikk det i dass gitt. Selgeren er helt ubrukelig og har gått frem og tilbake nå med at det er en annen kjøper osv, og at først måtte han vente med å selge til over denne helge, og så nå er det plutselig neste helg, og så kunne jeg kjøpe den alikevell v´fordi første kjøper ikke hadde gitt lyd fra seg, og nå kunne jeg plutselig ikke alikevell for første kjøper skulle få bestemme seg over neste helg ...

Så ...de kan dra og brenne hele gjengen. Da går jeg heller for en nyere 16600 og blir sikkert happy med det også, pluss at da er det jo lume og greier også ...litt bismak er det men. Resonerer i vei her hvorfor 16600 egentlig er best ...POKKER!!!

Synes 40-42 er vel mye. Det ligger en på vintageure.dk til 34 danske. Dersom man skal selge igjen på et senere tidspunkt er det greit å ikke betale for mye også.

Synes 40-42 er vel mye. Det ligger en på vintageure.dk til 34 danske. Dersom man skal selge igjen på et senere tidspunkt er det greit å ikke betale for mye også.

Sant nok, men den på vintageure.dk har ikke den orgiinale dialen, men en service dial og da blir den fort mindre verdt. Tror faktisk det er en Luminova dial til og med, og dermed er den mindre verdt enn en med den orginale SWISS->T 25 dialen som den ska ha, med tritium.

Bare for å avslutte denne her, siden jeg jo bad om hjelp, og fikk svært god hjelp her, selvfølgelig:0)
Ble ikke noe 16660 på meg gitt, pga en helt ubrukelig selger. Så svelget tungt og gikk videre, og gikk da heller for en nyere 16600, som jeg skal hente i morgen:D

Men takk til alle for gode råd, og spessielt stor takk til Tom Henriksen.