Tror jeg har bestemt meg......

Medlem
7. mai 2011
Sted
Oslo
Heisann folkens!
Har nå tråla nettet de siste 3 ukene å kikket på diverse modeller :)
Hadde egentlig sett for meg en 48 eller 244, men etter jeg fikk BelowZero'n så blir de litt "små" :D
Jeg har nå funnet det "riktige" uret : PAM 237 :)

Jeg vet ikke hva man må forvente å betale for et slikt ur og hvor det er å få tak i?
Må uansett bygge litt økonomi først :p Men skal til Italia i oktober og kanskje det er tiden for haandel da :)

Noen som har noen tips,råd eller informasjon om 237?

Takk :)

Mvh.
Erlend

Heisann folkens!
Har nå tråla nettet de siste 3 ukene å kikket på diverse modeller :)
Hadde egentlig sett for meg en 48 eller 244, men etter jeg fikk BelowZero'n så blir de litt "små" :D
Jeg har nå funnet det "riktige" uret : PAM 237 :)

Jeg vet ikke hva man må forvente å betale for et slikt ur og hvor det er å få tak i?
Må uansett bygge litt økonomi først :p Men skal til Italia i oktober og kanskje det er tiden for haandel da :)

Noen som har noen tips,råd eller informasjon om 237?

Takk :)

Mvh.
Erlend

Heisann.

Tror heller du skal satse på en PAM88 som er klin lik, med unntak av "skiven" til sekundene,- som er hvit på en 88 og sort på 237. Sistnevnte kalles for øvrig for "The Ghost" da den faktsik ikke er beskrevet noe sted i den offisielle Panerai litteraturen. Den er forøvrig kun laget i 400 eksemplarer. Om du får tak i en 237, må du regne med ca 7000 USD. Tror den er rimelig ettertraktet,- men lykke til og velkommen som framtidig(?) Paneristi! :)

Hei Brio :)
Takk for info :)
Jeg har kikket på 88 og det er den lyse skiven som ødelegger for oss der :(
Leste at de ikke var produsert i hauger ja ;D men jeg har det ikke travelt :)
Når jeg først skal bruke så mye penger på et ur, da skal det være riktig :) Går ikke for nest best, for det blir neppe kjøpt et så dyrt ur igjen :D
Rundt 7000$ er det jeg har satt som øvrig grense, men det var tenkt for et nytt ur :D
Nei, PAM237 skal det bli!! :D

PS: hvorfor er den ikke beskrevet noe sted, skjemtes de over den og ville glemme eller :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei Brio :)
Takk for info :)
PS: hvorfor er den ikke beskrevet noe sted, skjemtes de over den og ville glemme eller :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det har jeg ikke klart å finne svar på, men det er mye uskrevet om PAM og mange historier og myter rundt merket.....noe som er med på å gjøre merket spennende, ettertraktet og muligens interessant :confused:

Jeg mente ikke at summen var avskrekkende, men tilgangen til den modellen er nok relativt liten, vil jeg anta.
Men har du bestemt deg, så "go for it!" Lykke til!:)