TS kalender 2012 - Avstemming (stenger 20. nov.)

Hvilke bilder skal pryde TS kalender 2012? (velg maks 12)

• 1

Stemmer: 0 0,0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• 7

• 8

• 9

• 10

• 11

• 12

• 13

• 14

• 15

• 16

• 17

• 18

• 19

• 20

• 21

• 22

• 23

• 24

• 25

• 26

• 27

• 28

• 29

• 30

• 31

• 32

• 33

• 34

• 35

• 36

• 37

• 38

• 39

• 40

• 41

• 42

• 43

• Antall stemmer
    0
Status
Stengt for ytterligere svar.

Jon Henrik

Grunnlegger
Medlem
12. okt. 2007
Sted
Fredrikstad
ts-kalender2012-2.jpg

Mange flotte bidrag har kommet inn til årets kalender, og det er nå tid for avstemming over hvem som skal få den store æren av å pryde Tidssonens aller første kalender.

Hver og en av dere har mulighet til å stemme på opptil 12 ulike bilder (dette gjøres ved å huke av på flere). Stem derfor på de bildene som virkelig vekker klokkefølelser og som har det lille ekstra!

Avstemmingen stenger søndag 20. november kl. 12:00.

Vinnerne vil bli kontaktet på PM (så pass på å ha plass i innboksen), og vil selvsagt også motta et ferdig eksemplar av kalenderen helt kostnadsfritt.

Lykke til, og må de beste bildene stemmes frem! :)

1
Agassiz.jpg

2
Anders.jpg

3
Arcticboy.jpg

4
ArthurFforBullit.jpg

5
Beining.jpg

6
boenna_69.jpg

7
BRIO1368.jpg

8
Celter.jpg

9
Chr.jpg

10
EBenz.jpg

11
Espenbki.jpg

12
flyback.jpg

13
Flygaren.jpg

14
Frik.jpg

15
Frodo.jpg

16
GuybrushThreepwood.jpg

17
HadronCollider.jpg

18
Heuer2.jpg

19
jayeff.jpg

20
JoLu.jpg

21
KarlFr.jpg

22
krille.jpg

23
Kristaafa.jpg

24
Mathfjeld.jpg

25
Minuteman.jpg

26
Moore.jpg

27
Mysil.jpg

28
nautilus.jpg

29
noelrock.jpg

30
olem.jpg

31
Pippen.jpg

32
Prippa.jpg

33
ragamuffin.jpg

34
Santos-Dumont.jpg

35
semmern.jpg

36
SoulG.jpg

37
Sponon.jpg

38
Timebandit.jpg

39
topale.jpg

40
Tore.jpg

41
UrsaMajor.jpg

42
watchloveroslo.jpg

43
rjan.jpg

Jeg regner med at det oppfordres til spisse albuer og heftig diskusjon i denne tråden?

Enig.
Dersom man ønsker å promotere bilder må det gjøres før avstemningen har kommet for langt. Det er jo som kjent ikke mulig å endre sin stemme underveis.

Her er i alle fall noen jeg mener bør komme med:

1 - unødvendig med begrunnelse, dette er noe "alle" ser.

4 - et nydelig bilde av en flott klokke

11 - The Moon Watch i sitt "rette" element

12 - et flott bilde av måneklokken

22 - ikke verdens beste bilde, men OM bør med - den er jo tross alt en verdensberømt "klassiker"

Skulle gjerne promotert bilde 25 også, men det bør vel ikke være for mange Omegaer i samme kalender - og beskjeden som jeg er kan jeg ikke få meg til å promotere mitt eget bilde ;)

Mangfold er også noe vi bør ha i tankene, selv om mine valg ikke nødvendigvis representerer dette. Kalender bør ikke bestå av halvparten Omega og halvparten Rolex. BP'n må selvsagt med, den kan jeg ha glemt. Så jeg milsuben til Frodo her også? Den må med.

Hvorfor ikke lage en kalender med ny klokke for hver uke? :D:D

En nesten "umulig" oppgave å rangere kun 12 bilder...
Forøvrig er det morsomt å se at flere av mine utvalgte, også er valgt av andre... ;)

Med så mange fine og interessante bidrag, burde det kanskje være mulig å lage en "ukes-kalender" eller en med flere bilder pr. måned?

Et flott tiltak! Jeg ser fram til å kunne bla i det endelige resultatet!

Utrolig mange fine bidrag! Vanskelig å velge bare 12, dette blir bra uansett :D

Skulle vært no-go med wrist shots. Å ha en annen manns hårete lanker hengende på veggen er ikke særlig attraktivt.

Det får være forslag til neste år ;)

Ser ut til at Speedmaster var et populært tema.:)
Håper det blir varierte bilder som kommer med.
Litt kjedelig med alt for mange bilder av samme klokke.

Ellers synes jeg nr. 37 var helt rått. Den som ikke får lyst på en Sub-C av det bildet må ha et hjerte av stein.:cool:

Skulle vært no-go med wrist shots. Å ha en annen manns hårete lanker hengende på veggen er ikke særlig attraktivt.

Vi har jo en hel tråd dedikert til WS! Det er da opplagt at de har noe på en kalender å gjøre :)

Støtter Sponon fullt ut med no-go til WS. Ellers håper jeg på litt mangfold i kalenderen, så det ikke blir kun Omega og Rolex. Håper folk støtter bildet av Ball uret(nydelig lume):D

Tror ikke jeg kommer til å kjøpe kalender dersom det er noen WS med, her er det for mange gode bilder uten armer. Faktisk er det ytrolig kvalitet på noen av dem. Ecploreren på kartet og longinesen. Wow! Når det er sagt skulle jeg likt å sett et bilde av JS'en med i kalenderen. Breitlingen med lume hadde vært ypperlig uten logoen i forgrunnen. GP'en er min favoritt og fikk en av mine stemmer, men burde ha vært et bedre bilde. Mitt eget bilde er kjedelig - ingen bakgrunn, og fikk knapt stemme fra meg selv.

Savner mer variasjon, men jeg hjalp jo ikke akkurat til, og bildene reflekterer jo hvilke klokker som er vanlige blant oss: omega og rolex.

HVA??? Så få som liker vintage Doxa? Hmmm... Nå må jeg gå i meg selv. For dårlig bakgrunn og lys, det kan ikke være klokken i alle fall :)

Ellers har jeg faktisk bare stemt på 8 bilder. Stemte veldig godt med tidligere stemmer, vi er visst ganske enige. Litt enig i WS-tankene over også (men armen din var veldig fin JoLu ;))

Og så vil jeg slå et slag for 33. Flott bilde, altfor få stemmer.

Enig med Sponon, enkelte liker jo hårete håndledd men jeg er ikke blant dem ;)

Mulig at jeg stikker klokkelanken inn i et vepsebol men IMHO så er det to ting fotografene bør tenke på til neste år.

Dato på bildet er helt krise. Bildet var imidlertid så fint at jeg stemte på det; håper bare at Juice er kyndig i Photoshop.

Hva er det med reflekser og skarphet som bare dekker en del av klokken?

En gang i blant gjør reflekser seg men stort sett er det et forstyrrende element. Jeg vil se klokken og ikke gjenskinnet av en lampe eller to. De fleste bildene er planlagt så det bør være lett å unngå; worst case bruk et polafilter!

Uskarphet i deler av bildet er veldig fint om det er bakgrunnen som er uskarp. Skarphet som kun ligger på en del av klokken må være veldig gjennomtenkt for å funke. IMHO så er det ikke så mange fotografer som er så bra, for god ordens skyld heller ikke meg på tross av at jeg har knipset bilder og jobbet for fotografer siden quartz var hipt.

Når det er sagt så er jeg imponert over komposisjonen og motivene, noe som er vanskeligere enn å finjustere reflekser og skarphet så dette er ment som konstruktiv kritikk og ikke slakt.

Med ydmyk hilsen

Solli

Jeg må si jeg har stor sans for nummer 10. Det er tiltalende blodfattig, og både reflekser, uskarpe deler, støvkorn og lo understreker at dette er en riktig gammel traver og et ur med historie. Håper det kommer med!

Og dato er ikke vanskelig å fjerne, så for å avverge Sollis krise: ;)

BRIO1368.jpg

(Den hårete lanken var det verre å redigere bort :D)

Jeg må si jeg har stor sans for nummer 10. Det er tiltalende blodfattig, og både reflekser, uskarpe deler, støvkorn og lo understreker at dette er en riktig gammel traver og et ur med historie. Håper det kommer med!

Og dato er ikke vanskelig å fjerne, så for å avverge Sollis krise: ;)

BRIO1368.jpg

(Den hårete lanken var det verre å redigere bort :D)

Jo jo - dette var faktisk ett av favorittbildene mine. Nettopp fordi det "forteller en historie" (utslitt utrykk) på en bra måte og da aksepterer jeg alt det der.:D

Status
Stengt for ytterligere svar.