TUDOR 79180

Medlem
6. juli 2010
Sted
Oslo
Hei!
Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt på vei :)
Hvor mye vil dere si en Tudor 79180 fra 1994 er verdt på bruktmarkedet? Den er godt brukt men er ikke direkte slitt.

Mvh
Stian

Hei!
Jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt på vei :)
Hvor mye vil dere si en Tudor 79180 fra 1994 er verdt på bruktmarkedet? Den er godt brukt men er ikke direkte slitt.

Mvh
Stian

Et enkelt svar er at den er verdt det kjøperne er villige til å betale for den.

Det litt mer avanserte svaret er at et søk på google viser at de som er til salgs/har vært til salgs (det er ikke så mange) varierer i pris fra ca kr. 19000 til kr. 26500. Da disse er blitt solgt i utlandet, må du regne med 25% mva når den krysser grensen inn i Norge. Disse klokkene er i meget god stand.

En fornuftig bruktpris for et godt brukt eksemplar i Norge burde vel derfor ligge på/rett i underkant av kr. 18-20000?

16 - 22k, avhengig av om du finner riktig kjøper? Big Blockene med svart bezel er vel litt mer attraktive, men 79180 er jo et nydelig ur. Det gikk en 79170 på en auksjon i sommer for ca 12-13 tror jeg, og så legger man på 20% salær ... Det samme ble senere lagt ut Briljantwatches for nærmere 30. Hva det ble solgt for vet jeg ikke.

Jeg har ikke pulsen på Tudor-markedet, mulig noen andre vet mer? Man kan i hvertfall kjøpe fine Tudor chronoer av samme årgang for en 3 - 3,5k USD på nettet.