Tudor Big Block Chronograph 94300

Zawatch

Støttemedlem
Medlem
7. mai 2014
Sted
Nær Oslo
Kom over denne etter litt tilfeldig søk på birthyear-klokke på chrono24.

Noen som har greie på denne modellen, og evt. kan hjelpe til med å si noe om denne konkrete klokken til salgs?

-Hvor tykk er den? (f.eks. sammenlignet med moderne sub). Ønsker ikke for tykk klokke (pga. smalt håndledd og har den under skjorte).
-Hvor sjelden er modellen, og hvor sjelden er den med hvit skive?
-Er det samme kvalitet og feeling som Rolex? (mener den kanskje har samme hus, krone m.m. som Rolex?)
-Har det vært solgt noen i Norge?
-Hva pleier prisnivå å ligge på?
-Noe spesielt ellers å si om modellen/urverket?

-Ser klokken i annonsen grei ut, eller er det noe å være skeptisk til?
-(Ser ut som litt riper/grums i/ved cyclops, samt noe møkkete/grums i nærbilde av lugs inkl en "ding" oppe til høyre?).
-Pris: Fr. 4 700 (= kr 37 523) For dyr?
-Hva med selger?

Ble litt trigget pga:
-Ser litt etter chronograf med hvit skive
-Birthyear
-Rolex feeling med et "mindre" kjent navn (blant folk flest) er suverent for min del.

Har forsåvidt funnet litt info her:
Want This, Get This: Vintage Rolex Daytona or Vintage Tudor “Big Block” Chronograph

Redigert:
Her er min ref 94200 med bakelite bezel fra 1984.

Kassen bygger litt høyere enn f.eks min GMT 16700 eller Exp 2 16570, så når jeg bruker den med skjorte blir det ofte at den sklir ned foran mansjetten, men det kommer jo litt an på skjorten også.

Jeg liker den veldig godt, den har utvilsomt noen likheter med de eldre Daytona modellene, og kalles jo også The Poor Man's Daytona, uten at det på noen måte nedverdiger dette uret i mine øyne...jeg tror det er en eller to til av disse på sonen..men de er ikke ofte å se. Jeg forsøkte å skape litt blest om disse i en tidligere tråd, men det virker ikke som det er veldig mange av disse her inne.

Når det gjelder pris, så kjøpte jeg min i 2011 mens jeg bodde i Shanghai, og det virker som om disse er på vei opp i pris, men jeg vet ikke om 37,000 NOK er markedspris for disse.

IMG_0664_zps8184f660.jpg

bilde_zpsae3b9485.jpg

bilde2_zpsf0557760.jpg

bilde1_zpsc6772fce.jpg

bilde3_zpsc4ab6d09.jpg

Begge lenkene fører til Gear Patrol?
Fikset!

Her er min ref 94200 med bakelite bezel fra 1984.

Takk for svar og bilder!
Den er jo stilig. Har mailet om bilder og mer info, så vi får se. Kan jo hende det er åpning for pruting.

(Så har jeg litt andre vurderinger i tillegg som for eksempel den blir for lik Speedmaster Legend jeg har fra før, og om jeg burde selge den)

EDIT: Ser nå den har litt lume-dots som er borte. Spørs om den er aktuell da..

Redigert: