Tudor Black Shield

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Sted
Asker
Meget mulig denne er dekket og nevnt her tidligere, men kunne ikke se det i farten i allefall ...

Anywho, jeg kom akkurat over denne i det siste WatchTime, og helt ukjent for meg var den i allefall, så tenkte dele det her, da jeg synes det er noe av det tøffeste fra Tudor på lenge (dvs, tudor har utvilsomt VELDIG mye tøft ...)
Vi snakker her en 42mm Chronograf mer eller mindre utelukkende i Ceramic, og som navnet tilsier, sort all the way.
Kommer i to utgaver, hvor en har bronse visere og den andre har røde visere og timemarkører samt chrono visere.
Sistnevnte er tydleigvis et samarbeid med Ducati motorsykler. Aldri vært særlig fan av racing-inspirerte klokker (med unntak av Daytona) men akkurat denne, ja den funker utmerket for meg i allefall.

Utklipp fra nettet:
The Black Shield case measures 42 mm and has a bead blasted matte black ceramic monobloc middle case, with a fixed matte black ceramic bezel with an engraved tachymetric scale. The chronograph pushers, located on the side of the case at 2 and 4 o’clock, are in black PVD treated steel. The movement is a caliber 7753 which runs at 28,800 vph (4Hz) with a power reserve of 46-hours.

Redigert:
På en slitt gammel lærrem er "gilt"-modellen knallfin :cool:

Dette er originalremmen, fin den og:

DSC_1637-630x418.jpg

En annen favoritt hos meg er Heritage chrono blue:

DSC_1640-630x418.jpg

Redigert:
Forferdelig, ser ut som noe Oakley kunne laget. Var det ikke snakk om en ducati tie-in et sted?

Forferdelig, ser ut som noe Oakley kunne laget. Var det ikke snakk om en ducati tie-in et sted?

Som jeg skrev innledningsvis, jo, en tilknyttning til Ducati på den modellen med røde detaljer ...forøvrig ikke veldig enig med deg ang Oakley-referansen (Oakley har jo ikke noe som er i nærheten engang designmessig som disse?), men at du ikke liker dem er jo vel og greit:mrgreen:

Svært kule klokker etter min mening. Spesielt glad i den røde, selv om jeg er litt skeptisk til racing-inspirerte ur. Forøvrig en hyggelig pris på disse. Ser at du nå får tak i disse til rundt 30k.

Jeg likte disse, spesielt den med bronsevisere. Og på den originale skinnreimen var den råkul. Det er ikke lett å holde handlelisten kort, ser jeg...

I det hele tatt har Tudor nå vanvittig mange flotte modeller, anbefaler en titt på deres hjemmeside:
Official Tudor Website
Jeg liker virkelig den gjennomførte "vintage" stilen de nå har på de fleste av sine ur.

Digger Tudor - syns de virkelig har fått en god kolleksjon! Er dog ikke helt med på Black Shield, syns den blir litt "fashion"? Ellers blir det svært spennende å se hva som kommer på basel, håper på nytt fargevalg av BB :p