Tudor Heritage Black Bay Bronze Blue

Medlem
17. feb. 2011
Sted
Rogaland
Tudor lanserte nettopp en limited edition Black Bay i samarbeid med Bucherer. Og selges bare hos Bucherer.

Hva synes folket om denne?

http://www.bucherer.com/en/watches/heritage-black-bay-bronze-blue
Bucherer_BBE-Tudor.png

Fin, men merk at fargene ser litt "flatere" ut i Hodinkee sin reportasje:
https://www.hodinkee.com/articles/tudor-black-bay-bronze-blue-bucherer-introducing

Samtidig; Bronse og blått, mer maritimt blir det ikke. Kjøp og komplementer med kapteinhatt og krittpipe.

Denne skal jeg ha! Hadde alltid lyst på den brune for så vidt, men når jeg så bildene av denne i dag fikk jeg et må-ha begjær som jeg knapt har kjent før med noen klokke. Jeg har en butikk i nærheten og drar dit i morgen. Kan kanskje prøve å få en ekstra om det er interesse.

Denne skal jeg ha! Hadde alltid lyst på den brune for så vidt, men når jeg så bildene av denne i dag fikk jeg et må-ha begjær som jeg knapt har kjent før med noen klokke. Jeg har en butikk i nærheten og drar dit i morgen. Kan kanskje prøve å få en ekstra om det er interesse.
Har ikke helt lest meg opp, men skal dette bli en standardmodell eller en limited edition? Uansett tror jeg du lett får solgt videre til samme pris (eller mer? )hvis du er så heldig å få tak i to @Olemt ! Bronze har vel forsvunnet ut like fort som de har kommet inn på Bjerke de siste 6 mnd. Denne tror jeg blir enda mer populær.

Hold oss gjerne oppdatert på tilgjengelighet. Får du to så er jeg en potensiell kjøper:)

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Fabelaktig utseende på denne - dersom noen kommer over info vedr tilgjengelighet/pris - er jeg klar.
Enig med overnevnte, denne har et klart "må ha" preg på seg!

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Vil tro en CFB-forhandler kan klare å skaffe en, så Urmaker Thorbjørnsen i Stavanger er gjerne en plass å begynne.

Det du linker til der gjelder vel bare for varer under grensa for fritak og skal sikre at det betales mva for småbeløp også.

Jeg mener det skal gå greit å få kjøpt varer på utførsel fra Danmark. I fjor var jeg innom en Omega forhandler i Århus og han tilbød meg klokken på utførsel, uten mva. Luringen hadde til og med dette som salgsargument, da det tydeligvis ikke var hans problem om jeg betalte mva inn til Norge:confused:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: landy
Det du linker til der gjelder vel bare for varer under grensa for fritak og skal sikre at det betales mva for småbeløp også.

Jeg mener det skal gå greit å få kjøpt varer på utførsel fra Danmark. I fjor var jeg innom en Omega forhandler i Århus og han tilbød meg klokken på utførsel, uten mva. Luringen hadde til og med dette som salgsargument, da det tydeligvis ikke var hans problem om jeg betalte mva inn til Norge:confused:

Det var feil link, men det er ingen "offisiell" MVA-refusjon i Norden.

Det er mulig at noen utenlandske forhandlere selger uten MVA eller kan refundere deg på egenhånd ved eksport...

https://www.nordea.com/no/presse-og...6/2016-07-01_slik_faar_du_momsen_tilbake.html

Ble blankt avvist av butikken i Frankfurt. De sa de allerede hadde forpliktet seg til å selge hele "kvoten" og at ventelisten var full. Prisen fikk jeg i det minste: Den var 3730 EUR. Mulig de avviste meg fordi jeg spurte om å få to klokker. Vet ikke. Men veldig skuffet er jeg. Kanskje like greit, for er enig med @Loevhagen i at 43 mm er litt vel stort. Det er hovedgrunnen til at jeg avventet den brune. Og kanskje jeg hadde blitt lunken for denne også etter litt tid.