Tudor North Flag - Yay or nay?

Medlem
27. april 2012
Var innom urmaker Lian i Trondheim for et noen dager siden.

Skulle egentlig se på Tudor Black Bay med sort bezel (en klokke jeg har eid før med rød bezel og likte veldig godt), men jeg endte opp med å bruke mest tid med North Flag.

Jeg aner rett og slett ikke om jeg liker denne eller ikke, på en måte synes jeg den er råtøff, men på en annen måte er jeg litt usikker på om dette er et blaff, altså noe som fort går over.

Jeg er veldig fan av arabiske tall i skiven, så den tikker av den boksen, men fargekomboen, sammen med de innebygde lugsene... njaa.. Samtidig er den jo unektelig sporty, og in-house er jo aldri feil.

En slags pimpa explorer?

Hva synes menigheten?

Har hatt North Flag, og synes selv den er utrolig kul, da den er litt annerledes, et friskt pust, samtidig som den har både kule, nyttige og respekterte egenskaper;
+Høy kvalitet
+Inhouse
+Lang power reserve
+Power reserve indikator
+Innsyn til verk
+Moderne trekk (keramisk besel, selv om den ikke gir noe motstand mot riper på stålbesel)
+Matt skive
+Kule tall/markører på skiven, bra lesbarhet
+Vanntett
+Flott design av kasse/lenke med historiske aner

Hadde den hatt mikrojustering av lenke og ikke fult så skarpe kanter på innsiden av lås/lenke hadde den fortsatt vært i min samling. Kunne også tenke meg at den var bittelitt lavere (og/eller mindre) for mitt håndledd.
Kanskje ikke alle synes det er noe vits i med innsyn til verket som ikke er veldig dekorert, men det er fortsatt et "statement" mener jeg, både at det er et bra inhouse verk og at det er en toolwatch.
Universalreimfester/lugs er oppskrytt - lenke funker supert, originalreimen kan kjøpes, og man kan bestille custom reimer...

Kjør på, men tenk deg gjerne om en ekstra periode for sikkerhets skyld, og fordi halve moroa er å glede seg til å kjøp. ;)

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Ban
Yay fra meg:), men så liker jeg også klokker med litt "kantete" (?) lugs og kasse. Jeg likte også veldig godt Ingenieuren jeg hadde, og angrer fortsatt litt på salget av deno_O og synes at Oysterquartz er en av de tøffeste Rolexene, uten sammenligning forøvrig får jeg litt samme følelsen av North Flag.

Den integrert lenken gjør at lenken blir mer som en del av hele klokken og ser etter min mening veldig bra ut, som på Ingenieur og Oysterquartz. Så får man heller ha en annen klokke som man kan skifte remmer på.

Jeg var også litt skeptisk til de gule detaljene, mulig man kan bli lei det, men foreløpig synes jeg det spriter opp utseende på klokka og gangreserveindikator er jo faktisk ganske praktisk, ihvertfall for de av oss som liker å rotere litt mellom klokker og som ikke har har winder. Jeg kan forøvrig være enig i at det skulle vært mikrojustering av lenke, men alt i alt en skikkelig toolwatch.

Ingen tråd uten bilder;)
20160603_220727_001.jpg

20160601_184816.jpg