Tudor North Flag

Medlem
29. jan. 2015
Heisann!

Driver å småsparer til mitt neste kjøp, og Tudor North Flag har fanget interessen min. Den vokser veldig på meg merker jeg.
Noen som vet når denne kommer til Norge, og hva prisen vil havne på? :)

Var innom Bjerke Paleet på torsdag og spurte når de forventet å få inn nyheter fra Tudor, og da spesielt Pelagos. De var litt usikre, men anslo en gang på sensommeren, august-september. Og siden Pelagos og North Flag bruker samme urverk, regnet de med å få inn begge to ca samtidig.

Litt off-topic, men det ser i så fall dårlig ut for de som ønsker seg blå Pelagos som sommerklokken 2015 :(

Var innom Bjerke Paleet på torsdag og spurte når de forventet å få inn nyheter fra Tudor, og da spesielt Pelagos. De var litt usikre, men anslo en gang på sensommeren, august-september. Og siden Pelagos og North Flag bruker samme urverk, regnet de med å få inn begge to ca samtidig.

Litt off-topic, men det ser i så fall dårlig ut for de som ønsker seg blå Pelagos som sommerklokken 2015 :(

Så seint? :( Har selv lyst å se denne "live." Da blir det nok ny Omega på meg i år i stedet...

Usikker på dato, men mener jeg har lest rundt 30k et sted :) Dritkul klokke!

Ja, helt enig. Den er skikkelig kul. Er litt usikker på om jeg skal titte på en brukt explorer 1, eller NorthFlag. Synes dere 30k er rimelig for en Tudor med in-house? Spør fordi jeg ikke vet så mye om det :)

Ja, helt enig. Den er skikkelig kul. Er litt usikker på om jeg skal titte på en brukt explorer 1, eller NorthFlag. Synes dere 30k er rimelig for en Tudor med in-house? Spør fordi jeg ikke vet så mye om det :)

Ville gått for explorer I, syns de er kjempetøffe!

• Liker
Reaksjoner: Ruos
Tudor kommer nok til å gå for inhouse på alle sine klokker.

Redigert:
Sendte mail til Bjerke før ferien..
Forventet ankomst aug/september. Husker ikke helt prisen, men mener det var 27k ca. Veldig kul klokke.

Etter min mening er de prisene på Tudor MED in-house veldig god.
Tudor har levert mye kvalitet på kasse, lenke,lås de siste årene: Den ETA Pelagos fikk mye skrytt i den retning faktisk.
Den eneste ting som jeg syns er "synd" på den ny in-house Pelagos er at tallskiven fikk seg en tillegg av unødvendige skriverier.
Kan man leve med det eller at den North-Flag er "små" og har begrenset mulighet på rem bytting, da er det bare å kjøre på.
Den siste ting er at uansett at Tudor/Rolex burde vite hva de gjør angående ny urverk, disse Tudor MT5612 har ikke enda bevist noe ut i "terreng".
På min side, jeg syns at den MT5612 ser veldig bra bygget ut for prisen.
Urverket er ikke fin dekorert men alt ser ut til å ha en høy standard: Bidirectional rotor system on ball bearing, full balance bridge, variable inertia balance, micro-adjustment by screw, non-magnetic silicon balance spring etc etc....
Det er etter min mening på høyde av den siste Rolex 3255.
http://www.tudorwatch.com/en/manufacture-tudor-movement/#/movement-video/
http://www.tudorwatch.com/en/manufacture-tudor-movement/#/movement-MT5621-specs/

Etter min mening er de prisene på Tudor MED in-house veldig god.
Tudor har levert mye kvalitet på kasse, lenke,lås de siste årene: Den ETA Pelagos fikk mye skrytt i den retning faktisk.
Den eneste ting som jeg syns er "synd" på den ny in-house Pelagos er at tallskiven fikk seg en tillegg av unødvendige skriverier.
Kan man leve med det eller at den North-Flag er "små" og har begrenset mulighet på rem bytting, da er det bare å kjøre på.
Den siste ting er at uansett at Tudor/Rolex burde vite hva de gjør angående ny urverk, disse Tudor MT5612 har ikke enda bevist noe ut i "terreng".
På min side, jeg syns at den MT5612 ser veldig bra bygget ut for prisen.
Urverket er ikke fin dekorert men alt ser ut til å ha en høy standard: Bidirectional rotor system on ball bearing, full balance bridge, variable inertia balance, micro-adjustment by screw, non-magnetic silicon balance spring etc etc....
Det er etter min mening på høyde av den siste Rolex 3255.
http://www.tudorwatch.com/en/manufacture-tudor-movement/#/movement-video/
http://www.tudorwatch.com/en/manufacture-tudor-movement/#/movement-MT5621-specs/

Når verket er godkjent av the hammer er det bare å komme seg ut døra og få dratt kortet! :)

Når verket er godkjent av the hammer er det bare å komme seg ut døra og få dratt kortet! :)

Hehe, takk...
Den eneste ting som overrasker meg på det MT5612 Tudor urverk er det "antichock" system de har valgt på den top rubin som holder imot rubinakslingen for balansen: Fordi det ser fullstendig ut til å bli en Incabloc.
Overraskende nok fordi: Før i tiden Tudor brukte ETA urverk(2824-2) og tilsatt den KIF parechocsystem i sted.
Incabloc gjør kontakt med rubinen på 2 plasser. KIF gjør kontakt på 3 punkter.
Incabloc er veldig bra men KIF skulle bli bedre til å handtere sjokkene.
Men man kan si at Incabloc har vært brukt i mange år og at den fungerer veldig bra også.

Bra forklart der: http://watchonado.com.au/watch-shock-protection-basics/
På side kan jeg si at Panerai bruker KIF også.
Rolex har sin egen system : Paraflex som er sagt til å bli bedre en KIF.
Hvorfor Tudor har byttet tilbake til Incabloc? Det vet jeg ikke...
Bilde av det MT5612 under med Incabloc system som vises:

Et urverk er ikke lett å beskrive så fort og det er mange parameter i sving.
Jeg er ingen stor ekspert og jeg er ingen urmaker: Det jeg mener on det MT5612 urverk er bare basert på min observasjon. Som sagt urverket er ikke felt testet over årene.

Redigert:
Tror jeg kunne levd med tudor North flag om jeg noen skal selge min Explorer II. Tudor gir mye klokke for pengene, spesielt nå når de kommer med inhouse. Rolex derimot, hadde jeg aldri kjøpt igjen nå til de prisene som de har fått.

Noen som har sett den i butikk enda?
Hvor, og til hvilken pris?

Må innrømme at jeg likte mye ved denne, men vil se den på armen før jeg seriøst vurderer innkjøp..
Hadde vært moro å se den i andre fargevarianter og kanskje med titan eller sort DLC eller keramisk kasse også.. :)

Slenger med et av Tidssonens foto:

tudor-north-flag-4.jpg

Flere bilder og omtale fra baselworld her.

• Liker
Reaksjoner: Oddemann og Kohe321
Noen som har sett den i butikk enda?
Hvor, og til hvilken pris?

Må innrømme at jeg likte mye ved denne, men vil se den på armen før jeg seriøst vurderer innkjøp..
Hadde vært moro å se den i andre fargevarianter og kanskje med titan eller sort DLC eller keramisk kasse også.. :)

Slenger med et av Tidssonens foto:

tudor-north-flag-4.jpg

Flere bilder og omtale fra baselworld her.
Ikkje sett den i butikk, men så det lå en på Finn til 29k.
Denne var tilnærma ubrukt.

Ingen ide kva veil er, så om det er godt kjøp eller ikkje ingen ide.

Har ikkje sett nokon på sonen endå, så om det blir ventelister er eg dog usikker på.

Liker designet!