Tudor or not Tudor... ?

J

jayeff

Guest
Skal en tur til AD i morgen... Har veldig lyst på...

tudor.jpg

(Beklager det dårlige bildet)

Hva mener folket?

Tudor er gull, men er ikke så begeistret for Hydronauten. Jeg ville gått for en vintage Sub eller chrono, evt den nye Heritage chronoen som ser fantastisk ut :D

Go for it! Jeg er i motsetning til Anders svak for Hydronauten. En vintage Tudor-sub er jo også et godt alternativ, men ikke noe du får hos AD lenger. Mitt førstevalg er uansett Heritage Chrono hvis jeg går for en Tudor.

Legger igjen en liten reprise fra en annen tråd som absolutt tåler gjensyn:

[video=youtube;aBtOUrMK-Fk]http://www.youtube.com/watch?v=aBtOUrMK-Fk[/video]

Har lyst på en Tudor sub selv. Er vel en flott beater.

Tudor har vel ikke in-house, og bruker vel derfor kjente ETA-verk. Noen som vet om Tudor modifiserer disse slik som Breitling gjør? Evt om man får COSC-sertifisering?

Sort eller grå tudor chrono

Det finnes jo så vidt jeg kan se to utgaver av Tudor chrono: en med sort skive og grå subdials, og en med grå skive og sorte subdials.

Har folket noen formening om hvilken kombo som er den fineste?

På strap synes jeg sort skive er finest, men på lenke synes jeg kanskje grå er mest heldig. Er det en farge som er mer "original" enn den andre?

Fikk veldig lyst på en tudor heritage chrono merker jeg...:D

Det finnes jo så vidt jeg kan se to utgaver av Tudor chrono: en med sort skive og grå subdials, og en med grå skive og sorte subdials.

Har folket noen formening om hvilken kombo som er den fineste?

På strap synes jeg sort skive er finest, men på lenke synes jeg kanskje grå er mest heldig. Er det en farge som er mer "original" enn den andre?

Fikk veldig lyst på en tudor heritage chrono merker jeg...:D
De fleste mente grå.

Go for it! Jeg er i motsetning til Anders svak for Hydronauten. En vintage Tudor-sub er jo også et godt alternativ, men ikke noe du får hos AD lenger. Mitt førstevalg er uansett Heritage Chrono hvis jeg går for en Tudor.

I went for it ;)

AD nevnte at Heritage Chrono var umåtelig populær og at de allerede hadde inne flere bestillinger på den. Selv er jeg ikke noe Chronograph-menneske. Har et par, men bruker dem aldri som annet enn klokke. Liker de rene, "ryddige" skivene best ;)

Utenom Tudor ble det Breitling Superocean Heritage, samt en Baume & Mercier Classima :)

Bilde0030.jpg

Bilde0031.jpg

Du verden! Forstår jeg deg riktig at det ble kjøp av 3 nye ur? :D

Du verden! Forstår jeg deg riktig at det ble kjøp av 3 nye ur? :D

Det gjør du :)

Breitlingen var bestilt og skulle hentes, men plutselig så var det liksom så mye gøyalt man hadde lyst på... Og så fikk man kaffe og en god stol inne på Rolex-rommet... Og så dro man kortet og var svært fornøyd ;)

Jøss! Gratulerer så mye med instant kjempesamling!

Takk for det :)

Fikk for øvrig en Bruvik-winder i gave av urmakeren, siden jeg var så klokkeinteressert :) I tillegg til litt forskjellig annet dill dall (reklameeffekter)...

Det gjør du :)

Breitlingen var bestilt og skulle hentes, men plutselig så var det liksom så mye gøyalt man hadde lyst på... Og så fikk man kaffe og en god stol inne på Rolex-rommet... Og så dro man kortet og var svært fornøyd ;)

Høres ut som en fin dag! :D

Gratulerer med flotte ur!

Men... to måneders ventetid på Tudoren var vel kanskje litt i overkant? Den som venter på noe godt....