Tudor Pelagos - en hverdagsbeater.

Ser at det er flere her inne som er fornøyd med Pelagos, jeg bruker min ennå som arbeidsbeater og er svært fornøyd.
Tom

Akk ja. Nå fikk jeg lyst på en Tudor Pelagos også. Noen ganger skulle jeg ønske jeg aldri kom over dette forumet. Da hadde jeg fortsatt følt meg "top of the world" med min Tag Heuer link calibre 5.....

Tudor har en artig historie og mye flotte design.
Jeg liker forbindelsen med Rolex og den "varianten og vrien" de har derfra. At de nå går mer ut på egenhånd gjør det spennende!

Det eneste jeg ikke har blitt vant med er den store firkanten på timeviseren!
Uansett er det en flott sak! Og jeg må ha meg en en gang!

:cool:

Pelagos er en flott beater, og jeg gleder meg til å få en slik igjen. Hint hint @jsf;)
Dette er en klokke som virkelig kler å bli skikkelig brukt!

Redigert av en moderator:
Pelagos er en flott beater, og jeg gleder meg til å få en slik igjen. Hint hint @jsf;)
Dette er en klokke som virkelig kler å bli skikkelig brukt!

haha, Pelagos'en er fremdeles "fredet" i klokkeboksen. ;) Venter på et par remmer nå som antageligvis vil gjøre at den sitter enda litt tryggere, men man vet jo aldri. :rolleyes:

Redigert av en moderator:
@Tom Henriksen
Nå etter noen års bruk. Oppgradert med det som kan virke som et svært solid urverk. Om du for et minutt hadde klart å legge bort vintagegenet ditt og gått inn på Bjerke;

Hva ville du valgt av Pelagos, Sub eller SD?

Ja vet du egentlig ville valgt den gamle SDen din som er sydd fast i håndleddet med snubletråd. Men om vi ser bort fra det et lite øyeblikk.

Pelagos er en kraftpakke, til halve prisen av de to andre. Hva ville du valgt?

@Chronodiver, jeg er ikke i tvil om Beater generellt, det er min faste tripple-6. De senere år har jo dessverre min "kjære" gitt opp å vise seg fram når solen senker seg og jeg har noen alternativer i verktøykassa når jeg jobber kveld/natt. De siste årene har jeg i dårlig belysning vekslet mellom å bruke Panerai 372 og Tudor Pelagos. Fasiten for meg er Pelagos.

Så svaret på spørsmålet ditt er Tudor Pelagos, denne er absolutt en vinner som beater.
Tom

Er også på jakt etter en blå Pelagos. Derfor har jeg registrert meg her på forumet. Har fra før en Seamaster Bond (sort) som jeg kjøpte i 2002 samt en IWC big pilot. Pelagos er vel ikke en klokke som går godt til dress? Mer sporty? Eller?

Er også på jakt etter en blå Pelagos. Derfor har jeg registrert meg her på forumet. Har fra før en Seamaster Bond (sort) som jeg kjøpte i 2002 samt en IWC big pilot. Pelagos er vel ikke en klokke som går godt til dress? Mer sporty? Eller?
Jeg har kjøpt men ikke fått enda så dette er synsing. Men Pelagos er nok ikke dressur nei. Men siden jeg prøver å begrense bruken av dress til julaften og 17.mai er det ikke noe problem for meg;) derimot gleder jeg meg som en unge til å bruke dette uret til alt annet.

Pelagos er en ekte toolwatch og ingen utpreget dress klokke. Imidlertid når man ser alle de som bruker pulsklokke (gjerne rødo_O) til dress, fremstår Pelagos som et langt bedre alternativ;)

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Olando
Er nok enig i det Orlando. Jeg bruker dress/dressjakke i jobb så for meg er det en tanke. Er noe med den blå rene skiva og matte utførselen som er tiltrekkende med uret. Den går litt under radaren på hvermannsen også Får dra å prøve den. Noen som veit om det er noen urmaker i Frstad-Sarpsborg som fører Tudor eller må jeg til Oslo? Hvor lang ventetid på uret?

• Liker
Reaksjoner: Olando
Pulsklokka til dress er grusomt. Men som med religion ( i mitt tilfelle ingen) skal ikke min mening presses ned i halsen din. Det er en av grunnene til at jeg liker Tudor, er gjerne kun mine felles klokkenerder som ser den og gir et diskré nikk. Og ja, at skive og bezel er matt mens resten av klokken er børstet er akkurat hva jeg finner mest tiltrekkende med klokken kontra Subc'en jeg hadde i vinter. Den blinket og glimtet i alle retninger;)

• Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Jeg har en sort Pelagos og må si meg enig om at det ikke er veldig egnet til dress. Men på grunn av de matte overflatene er den mer diskré en hva størrelse og design kanskje skulle til si. Så jeg rocker Pelagos til skjorte og blazer og synes det fungerer meget bra.

Det jeg og vil si er at jeg synes ofte designet (formen) på urkassen ofte kan drukne litt når alle overflater er børstet, det er ikke tilfelle på Pelagos. Her har alle overflatene ulik finish slik at de ulike detaljene komme lett frem uten å være for bling bling :)
Alt i alt en pen moderne klokke som jeg er meget fornøyd med.

Kjapt ikke veldig bra bilde av herligheten.

Den funker fint til blazer helt klart ;)

Er det noen tanker her om det er dumt å kjøpe en ETA versjon av BBR? En del forum rasler med sablene om at man tror den vil holde seg eller stige i verdi? Er dog litt usikker på det? De nye inhouse urverkene må vel være å foretrekke?

Ikke la verdi avgjøre hvilken klokke du kjøper.

Hva urverk angår;

De nye inhouse urverkene til Tudor er heftig shit!

De gamle ETA urverkene er heftig shit. Finnes vel knapt mer brukt og utprøvd urverk enn 2824. Det har stått sin prøve.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Bezel