Tudor Prince Date Hydronaut

Medlem
10. jan. 2011
Sted
Stjørdal
Tudor+Prince+Date+Hydronaut.jpg

Det var så mye snakk om Tudor i går at jeg begynte å bli intresseert i merket.
Etter diverse googling kom jeg over denne Tudor'en som det er mulig å få handlet et strøkent eksemplar av for rundt 10 lapper + mva.

Er det noen med synspungter? Kjør debatt...:D:D:D

Absolutt en flott klokke :)

Tudor er kjent for god kvalitet og bruker stabile urverk i klokkene sine.

Kjør på!

Jeg har selv vurdert Tudor flere ganger.

De helt nye har jeg ikke vurdert.. Det skal være sagt.. Det blir for dyrt.

Når jeg ser på de par år gamle brukte klarer jeg ikke la være å tenke på at de lever litt i skyggen av Rolex.. Og at jeg heller dermed vil ha en Rolex..

De virkelig flotte Snowflakene med fin patinering.. Vet helt ærlig ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt en slik enda.. Kommer nok med tiden.. Med deilig blå bezel som passer perfekt til jeans..

Uhm.. Hvor var jeg? Ble en sake for mye til sushien..

Ja, Tudor Hydronaut ja! Liker de veldig godt! God kvalitet, bra produsent og fin styling. Akuratt denne er en av dem som skiller seg en del fra Rolex.. Om det er bra eller dumt er opp til deg ;)

Jeg har slengt inn et halvhjerta bud på denne, og har i øyeblikket høyste bud (e-bay), men tviler sterkt at det blir vinnende. Jeg er da med, får se om jeg blir med videre på budrunden.

tudor+submARINER.PNG

Den så virkelig flott ut for mine øyne!! :p

Edit: Men jeg vet ikke hva som er korrekt og ikke på de modellene. Bare sånn at det er sagt :)

Jeg må ærlig innrømme at Tudor får hjertet mitt til å slå raskere , også
de nye modellene. Selv om samarbeidet med Rolex er over. Jeg liker
at de har preget skivene igjen med "ROTOR SELF-WINDING", kanskje vi
får se den gamle rose logoen igjen snart også. En vintage Rolex Sub er
kult, men man skal ikke undervurdere en vintage Tudor Sub heller, Amen.

Det var da en fantastisk patinering på bezel på den snowflaken.

Har fulgt med på merket sånn halvhjertet lenge, men som du sikkert har sett i en annen tråd her nylig så har jeg bestilt en vintage 7928 som blir litt forgjengeren til den du byr på. I mine øyne er det to vidt forskjellige ur du her har trukket frem. Det nye er pent, men samtidig så ville jeg i den prisklassen sikkert endt med å se på noe helt annet. Det er selvfølgelig mye mer "brukervennlig" med et helt nytt ur også, mht "nybilfølelse" - mer moderne urverk, lenge til service safirglass ect.

Den 1979 - modellen var i hvert fall utrolig pen. Det er en slik klokke som gir (meg i hvertfall - men vi er alle forskjellige) en varme i kroppen. Samtidig så vil du sannsynligvis aldri nærme deg et dusjkabinett med den på armen. Blir mest sannsynlig aldri med deg på fylla heller. Derimot tror jeg romansen vil vare mye lenger enn et helt nytt ur.

Når det gjelder den eventuelle rolex-følelsen man ønsker fra en tudor, så må man over på vintage for å få det helt til.

IMO

Uansett, kjør på mht tudor

Jeg har slengt inn et halvhjerta bud på denne, og har i øyeblikket høyste bud (e-bay), men tviler sterkt at det blir vinnende. Jeg er da med, får se om jeg blir med videre på budrunden.

Liten tvil i mine øyne, den der var superfet! :)

Har ikke sett alle de nyeste til Tudor, men det er 2 klokker hittil som jeg liker umiddelbart. Vintage modellen over her, samt Tudor Heritage Chrono. (Takk Krille)

MonteCarlo00.jpg

Liten tvil i mine øyne, den der var superfet! :)

Har ikke sett alle de nyeste til Tudor, men det er 2 klokker hittil som jeg liker umiddelbart. Vintage modellen over her, samt Tudor Monte Carlo.
Kan ikke skjønne annet enn at du har bilde av Monte Carlos reedition der, nemlig Heritage Chrono. Dette er en Monte Carlo, såkalt Home Plate, med håndtrukket Valjoux-verk:

TA396%20-3961.jpg

Legg merke til bl.a datobobla, "Oysterdate" på skiva og at subdialene har byttet plass.

Senere kom de med 7750-verk, da så de slik ut:

TUDORMONTECARLO-01.jpg

Ellers synes jeg Tudor er bra greier, de gamle Subene er utrolig kule, Heritage Chrono er veeeeldig stas, og Hydronauten synes jeg er en kjempekul modell som jeg gjerne skulle hatt litt mer hands-on-tid med.

Kan ikke skjønne annet enn at du har bilde av Monte Carlos reedition der, nemlig Heritage Chrono. Dette er en Monte Carlo, såkalt Home Plate, med håndtrukket Valjoux-verk:

TA396%20-3961.jpg

Legg merke til bl.a datobobla, "Oysterdate" på skiva og at subdialene har byttet plass.

Senere kom de med 7750-verk, da så de slik ut:
*snip*

Ellers synes jeg Tudor er bra greier, de gamle Subene er utrolig kule, Heritage Chrono er veeeeldig stas, og Hydronauten synes jeg er en kjempekul modell som jeg gjerne skulle hatt litt mer hands-on-tid med.

Det stemmer at det var en Heritage Chrono, med vilje også. Det var den klokken jeg ville kjøpt ny hvis jeg skulle valgt en ny Tudor :)

Men vintage modell ser jaggu ikke feil ut det heller! mmmm... :)

Det stemmer at det var en Heritage Chrono, med vilje også. Det var den klokken jeg ville kjøpt ny hvis jeg skulle valgt en ny Tudor :)

Aha, da skjønner jeg. Det er bare det at "Monte Carlo" er den gamle serien, mens den nye "re-edition"-modellen heter Heritage Chrono.

Okke som, vintagemodellene er kule som bare det, men prisene har gått rett til værs. Den nye står høyt oppe på ønskelista mi.

Aha, da skjønner jeg. Det er bare det at "Monte Carlo" er den gamle serien, mens den nye "re-edition"-modellen heter Heritage Chrono.

Okke som, vintagemodellene er kule som bare det, men prisene har gått rett til værs. Den nye står høyt oppe på ønskelista mi.

Aah, riktig! Da er det jeg som har blandet navnene litt. Har lest et par artikler om den nye og der blir den omtalt som nye "Monte Carlo". Litt klokere nå :)
Den nye ligger også på min ønskeliste, sammen med altfor mange andre klokker.