Tudor Prince Oysterdate, informasjon og tips.

Medlem
21. juli 2015
Sted
Åros
God kveld!
Jeg har omsider fattet interesse for mekaniske ur og da er vel dette stedet å være. Jeg har en Tudor klokke etter min farfar som er noe sliten, men jeg har lyst til å gi den en overhaling. Søkte litt rundt på nettet, men fant ikke tilstrekkelig informasjon, så det jeg primært lurer på er info om klokken, når den kommer fra og tips til urmakere i Oslo/Asker/Drammensområdet som kan gjøre jobben, samt ca pris for dette. All info mottas med stor takknemlighet! Beklager for de dårlige bildene..

Grattis med fin Tudor! Tudor er eid av Rolex og var opprinnelig et tilbud til folk som ønsket kvalitetsur som Rolex, men med et lavere budsjett. Som du kan se er flere av delene på disse klokkene laget av Rolex, og selv om det ikke er Rolex som lagde urverket, så går disse for å være gode kvalitetsur. Klokken heter Oysterdate (Oyster etter selve kassen, og date fordi den har dato). Det ser ut som en såkalt TT (Two tone) og jeg vil anta at bezelen (som går rundt glasset) er i gull. Resten er stål. Tudor lagde disse i mange år, og jeg er ingen ekspert, men jeg vil anta at klokken er fra 80-tallet. Verdien på Tudor har i likhet med Rolex gått opp de siste årene. Men hva denne kan gå for er jeg ikke sikker på. Med en liten oppshining, og hvis urverket fungerer, så burde det vel være mulig å få ti tusen for den?
Folk må gjerne korrigere! :)

Edit: Urmakere, ja. Jeg vil tro de fleste urmakere kan titte på denne. Selv pleier jeg å anbefale Sutterud på Bjølsen eller Thomas Gulbransen hos Protid på Storo-senteret.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Preacher