Solgt Tudor Prince Oysterdate

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.jpg

Meget pen vintage Tudor Prince Oysterdate med Linen Dial og original lenke selges. Klokken er servet for mindre enn to år siden og er fortsatt under garanti for servicen.

Merke, modell og år:
Tudor Prince Oysterdate, antatt fra ca 1990

Spesifikasjoner:
Modellnummer: 74000
Verk: ETA automatisk cal. 2824
Kassediameter: 34 mm uten krone
Avstand mellom lugs: 19 mm

Tilstand:
Klokken er gammel og brukt. Jeg vil likevel si tilstanden er meget bra for alderen. Den har nok vært polert, men det er pent gjort, og den er langt fra overpolert. Den har selvfølgelig hairlines og bruksmerker, men ingen dype hakk eller dings. Se bilder.
Lenken på klokken er en original Tudor Jubilee-lenke med clasp kode O9, som indikerer at den er produsert i 1990. Lenken har en del slark, men slett ikke verst for alderen. Og veldig behagelig :)
Klokken er servet hos Urmaker Torp i november 2022. Da jeg fikk klokken i innbytte for et halvt år siden gikk den likevel ikke perfekt, så jeg leverte klokken til Urmaker Torp igjen. Han fant ut at det var det automatiske opptrekket som ikke fungerte optimalt, så han skiftet noe deler og gikk over den igjen, og nå går den som den skal :)

Dokumentasjon og historikk:
Klokken antas å være fra rundt 1990. Det følger ikke med boks og sertifikat, men det følger med dokumentasjon på servicen fra 2022. Jeg fikk klokken i innbytte for et halvt års tid siden.

Bæreredskaper
Klokken kommer på den originale Tudor Jubilee-lenken. Den er tilpasset mitt håndledd på 18,5 cm, men det er mulig å justere lenken ut (i claspen) til ca 20 cm. Det er selvfølgelig mulig å justere lenken kortere også.
Ingen av skinnremmene som er brukt på bildene følger med.

Annet
Denne Tudor modellen har Rolex-signert baklokk og krone, slik det er vanlig på de gamle Tudor-klokkene. Den har forøvrig en veldig flott "Linen Dial" som skaper litt liv i skiven. Fargen på skiven er en slags "kremhvit" - mot beige. Indeksene er faktisk svarte! Det er veldig kult, samtidig som det gjør klokken veldig lettlest! Glasset har cyklops-linse over datoen som forstørrer den og gjør den mye lettere å lese.

Sted:
Ås/Oslo. F2F eller sending i posten på kjøpers regning og risiko.

Pris eller bytteverdi:
Jeg ønsker 18k for klokken.

Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette slik.

Vedlegg

• 08.JPG
    08.JPG
    255,7 KB · Visninger: 0
  • 12.JPG
    12.JPG
    227,1 KB · Visninger: 0
  • 14.jpg
    14.jpg
    189,9 KB · Visninger: 0
  • 18.jpg
    18.jpg