Tudor Ranger : Ebay-helvete

Medlem
30. okt. 2010
Hei!
Jeg falt for en tudor ranger og slengte på måfå inn et bud og pang så vant jeg. Først glede, men ved nærmere ettersyn og litt research er 99% av disse rangerene fake. Har ikke betalt Tore fra Singapore, men har spurt om han kan garantere ekthet på uret og legge ved litt bedre enn "excuse poor iphone pictures". Har ikke mottatt svar, men kun en påminnelse om å betale.

Hva gjør jeg? La være å betale ( Da regner jeg med å få en dårlig karakter etc) Melde inn MULIG fake til ebay? annet???

Mange takk for gode tips!

Du ber om en 3 dagers inspeksjonsperiode slik at du kan undersøke om klokken er 100%. Om det er juggel sender du klokken tilbake og får tilbake pengene. Det er vanlig at kjøper betaler frakt begge veier ved retur.

Lykke til

Jeg ville nok sendt avgårde en mail til ebay og spurt hva du skal gjøre i den saken her. Det er jo sjanse for at det er noe tull siden han ikke svarer på spørsmålene dine.
Hvis du betaler og mottar klokken, hender det vel ofte at Paypal anser saken som ferdig fra deres side, og det er vel ikke store sjansene for at han gir deg tilbake pengene hvis den er fake.

Prøv å skaff deg en forsikring fra ebay på forhånd slik at det ikke blir så vanskelig å få tilbake evt. penger i ettertid om det viser seg å være en fake.

Prøv å forklare til selger at du ikke er fornøyd å ønsker å heve budet. Han har da mulighet til å gi han som var bak deg i køen muligheten til å kjøpe uret. Har gjort dette selv med en amerikaner som jeg kunne stole 100% på, han var jo trossalt politimester! haha

godt poeng salvesen, det skal jeg prøve! Jeg aner jo ikke om denne er fake, men det er meget stor sjanse for at den er nettop det...

Jeg har avtalt å ikke kjøpe ting på ebay etter jeg har vunnet auksjon da jeg bydde på flere like ting :p Å det gikk fint med den selgeren ihvertfall! =)