Jeg har en som jeg kjøpte fra en selger på VRF for ca. et år siden. Selgeren hadde kun positive tilbakemeldinger (og mange av dem også), så jeg tok sjansen på å kjøpe av ham, til tross for at han holdt til i Hong Kong. Klokken så bra ut, og den var nyservet.
Klokken kom bare et par dager etter at jeg hadde kjøpt den, og jeg var glad og fornøyd. Helt til jeg fant ut at den slakket ca. 15 minutter i døgnet.
Hadde en lengre epostrunde med selger som ville at jeg skulle sende den tilbake for at den skulle repareres i HK. Det var jeg ikke særlig interessert i, så jeg fant ut at jeg heller ville fikse den her i Norge.
Leverte den inn til en urmaker som til tross for iherdig jobbing ikke klarte å finne feilen. Nå ligger den i klokkeboksen min i påvente av at jeg skal få levert den til en annen urmaker. I verste fall får jeg heller forsøke å bytte urverk.
Selger påsto at klokken var nyservet, og at den gikk perfekt når den ble sendt fra HK. Urmakeren mente at det var den garantert ikke. Jeg ble altså lurt på et vis. Imidlertid har jeg hatt klokken såpass lenge i mine hender nå, at jeg kan fastslå med 99,99% sikkerhet at klokken er original. Det er da ihvertfall noe.
Har senere lest noen spekulasjoner på at selgeren er en luring, men det er altså bare spekulasjoner, og jeg har ikke funnet noen som kan bevise noe som helst. Uansett så er det nok greit å være ytterst forsiktig når man kjøper en Snowflake.
Håper og tror jeg har den på hånden om ikke så lenge.
Her er den, sammen med en forholdsvis nær slektning: