Tudor sub

Personlig liker jeg oysterlenke på Sub, men dette er selvfølgelig subjektivt. Litt mer attraktiv om du skulle selge den og, regner jeg med. Ikke noe smart å si om modellen du viser til, dessverre.

Har selv prøvd Tudor 76000 (midsize Sub) på hånda, og det er komfortable greier. Enkelt ETA-verk som tikker og går, pranger ikke, matt skive og oysterlenke. Det dumme er at midsize-modellene er så sjeldne her i Norge, for oss som kan bruke dem. De er ofte rimeligere enn sine fullsize-søsken også.

Har du forresten sjekket ut Tudor sin Black Bay 36mm? Kommer i mai, og får en prislapp på ca. 21k med lærreim og 24k med lenke. Har allerede en Explorer 1, men det er mye mulig jeg ryker på en BB 36mm selv.
 
@DaleCooper hvorfor oppretter du en ny tråd når du spurte om det samme i går?

Det er ikke noe galt i å stille spørsmål altså, men kan anbefale at du leser deg litt opp på Tudor på egenhånd (en del bra på Rolexforums, bare google), så vil du lære mye underveis.

Og om den du poster er et godt kjøp er helt avhengig av pris. Klokka ser fin ut men jeg er også mer fan av Oyster-lenke.
 
Takk for innspill! Tanken er i bunn og grunn ganske enkel: Eg er på utkikk etter eit litt mer formelt ur, til dress og finare høve. I mitt miljø ville ein Rolex være sosialt stigmatiserande, ei heller er eg villeg til å legge 50k i eit ur i fyrste omgang i alle fall. Eg ynsker meg ein diskre men klassisk sub, da trur eg eit slikt ur ville være godt innafor. Eg kan få ho for 15k. Dykk har rett, eg må lese meg meir opp sjølv, veit ikkje eingong kva ei oysterlenke er for noko...
 
Personlig liker jeg oysterlenke på Sub, men dette er selvfølgelig subjektivt. Litt mer attraktiv om du skulle selge den og, regner jeg med. Ikke noe smart å si om modellen du viser til, dessverre.

Har selv prøvd Tudor 76000 (midsize Sub) på hånda, og det er komfortable greier. Enkelt ETA-verk som tikker og går, pranger ikke, matt skive og oysterlenke. Det dumme er at midsize-modellene er så sjeldne her i Norge, for oss som kan bruke dem. De er ofte rimeligere enn sine fullsize-søsken også.

Har du forresten sjekket ut Tudor sin Black Bay 36mm? Kommer i mai, og får en prislapp på ca. 21k med lærreim og 24k med lenke. Har allerede en Explorer 1, men det er mye mulig jeg ryker på en BB 36mm selv.

Absolutt eit flott ur men eg er ikkjen fan av snowflake, meir i gata klassisk sub som den opprinnelege 5513 :) Men kanskje, eg må berre sette meg opp på eit par ekstravakter fyrst...
 
@DaleCooper hvorfor oppretter du en ny tråd når du spurte om det samme i går?

Det er ikke noe galt i å stille spørsmål altså, men kan anbefale at du leser deg litt opp på Tudor på egenhånd (en del bra på Rolexforums, bare google), så vil du lære mye underveis.

Og om den du poster er et godt kjøp er helt avhengig av pris. Klokka ser fin ut men jeg er også mer fan av Oyster-lenke.
 
@DaleCooper hvorfor oppretter du en ny tråd når du spurte om det samme i går?

Det er ikke noe galt i å stille spørsmål altså, men kan anbefale at du leser deg litt opp på Tudor på egenhånd (en del bra på Rolexforums, bare google), så vil du lære mye underveis.

Og om den du poster er et godt kjøp er helt avhengig av pris. Klokka ser fin ut men jeg er også mer fan av Oyster-lenke.
Beklager det, eg kjøper uret inna kort tid forstår du og er ikkje dreven nok til at eg kan være sikker på at det ikkje er eit fakst ur eller at det noko anna galt med det...
 
Min personlig mening er at du ikke har bestemt deg / lest deg opp på hva du egentlig ønsker, hvis dette er tilfelle hjelper det ikke med gode råd som du har fått her på TS.
Tom
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Tror ikke 15k er så dårlig pris for en 76090/76190, selv med moms i tillegg. Ikke så ofte de er i omløp i markedet, så da handler det jo mest om hva du selv vil ha og er villig til å gi. Den vil på grunn av størrelsen antageligvis være litt tungsolgt på markedet her. Hva angår ekthet og stand er ikke jeg rett til å svare, men akkuratt den modellen er nok ikke så hyppig kopiert, også gjelder det å kjøpe selger. Finnes det noe info/reviews på vedkommende? Uansett fint ur, skjønner hvorfor du er på jakt etter det, men endte selv med en 14060, som bærer overraskende behagelig og lett på armen og som er både enklere å kjøpe og selge.
 
Og disse kom vel med lenke i både oyster og jubilee såvidt jeg har skjønt. Syns lenka som følger med er fin hvis du ønsker deg et mer oppdresset ur.
 
Beklager det, eg kjøper uret inna kort tid forstår du og er ikkje dreven nok til at eg kan være sikker på at det ikkje er eit fakst ur eller at det noko anna galt med det...

Enig med det Tom sier.

Jeg har selv vært akkurat der du er nå, og kjent pengene brenne i lomma, men jeg vil sterkt anbefale at du leser deg opp litt til, så slipper du å selge med tap om en måned når du f.eks. plutselig finner ut at egentlig ville ha 40mm

@bragemann Tror oyster var standard, men denne lenka er jo uansett hverken Oyster eller Jubilee
 
Enig med det Tom sier.

Jeg har selv vært akkurat der du er nå, og kjent pengene brenne i lomma, men jeg vil sterkt anbefale at du leser deg opp litt til, så slipper du å selge med tap om en måned når du f.eks. plutselig finner ut at egentlig ville ha 40mm

@bragemann Tror oyster var standard, men denne lenka er jo uansett hverken Oyster eller Jubilee
Eg ser den, har venta såpass lenge på ein Tudor sub at når eg kan få denne for 15k blir eg litt gira. Men på den annen side har eg ein midsize omega smp diver på nato strap som eg trivs godt med...
 
Redigert:
Eg kjøpte uret og er stornøgd, men dykk hadde ei god innvending om lenka....

Ho er tynn og med ei enkel lås, original for uret men gjer ikkje samme gode kjensla som min omega diver SMP 300 (også midsize...) Lokal urmakar sier at det ikkje finnes nokon aftermarked lenke for 75190, har dykk råd ?
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og raknes