Solgt Tudor Submariner 79090

Nicolai

Podcast-vert
Medlem
29. nov. 2012
Sted
Oslo
Legger ut min trofaste Tudor Submariner ref. 79090 for bytte da jeg rett og slett er fysen på noe nytt. Kun bytter oppover eller likt verdimessig denne gangen. Jeg kan legge imellom opptil 12k for det rette uret.

Følgende er jeg ute etter:
  • Panerai, primært 44mm
  • Zenith El Primero Tri-color
    • Captain Elite Central Seconds
  • IWC Ingenieur
  • IWC Pilot Chrono
  • JLC Reverso Classique/Grand Taille/
  • Rolex Explorer II
    • Datejust
    • Oyster Perpetual
  • Vintage Omega Speedmaster kan også være aktuelt
Kom gjerne med andre forslag om du skulle være interessert! Alle henvendelser blir besvart ;)

En mengde informasjon om uret finner du lenger ned i annonsen
IMG_20160921_151838_zpsizpedc73.jpg

(Redigert bilde. Uredigerte bilder finner du lengst ned i annonsen.)

MODELL

TUDOR SUBMARINER 79090

ALDER OG HISTORIKK
Serienummer tilsier at uret ble produsert i 1990. Har vært eid av en rekke GGs på forumet og har vært i mitt eie siden 2014. Var på service hos Urmaker Sutterud høsten 2015 (verdi 4800 NOK). I tillegg til en full service ble det byttet til en ny fjær i urverket. Kvittering på dette foreligger.

TILBEHØR
Uret kommer i utgangspunktet head-only. Medfølgende er dog en aftermarket lenke av god kvalitet (passer deg med håndledd opp til 17,5-18cm), 580 end links og én flott Tudor service pouch.

NÆRMERE BESKRIVELSE OG TILSTAND
Diameter: 40 mm
Urverk: 2824-3

• Kasse: Stål. En del bruksmerker, men ikke noe som er sjenerende eller uventet for et ur av denne alder. Merker på baksiden av lugs etter reimbytter. Se bildene for totalinntrykk.
  • Lenke: Stål, en del bruksmerker, matcher uret i patina.
  • Skive: Pen, uten skader
  • Krone: Signert Rolex
  • Visere: I god stand, men noe smått med oksidering som en kan se ved nøye undersøkelse.
  • Lume: Tritiumen er long gone, men har etterlatt en fin kremhvit patina på både timemarkører og visere.
  • Vanntetthet: Trykktestet til 100M for ett år siden og har vært badet med etter dette uten problemer.
  • Bezel: Pen. Fortsatt noe lume igjen i perlen, så den har nok blitt byttet siden den var ny. Friksjonsbezelen roterer fint.
  • Baklokk: Signert av Rolex
  • Krystall: Deilig plexiglass som med enkelhet kan poleres opp til magisk glans. Cyclopsens forstørrelse av datohjulet er litt svak, noe som kan tyde på at den har blitt byttet en gang opp gjennom årene.

PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Jeg mener at en innbyttepris på 28k er rimelig. Som nevnt kan jeg legge max 12k for bytter oppover.
F2F handel i Oslo eller innen rimelig avstand med bil.

Jeg har kun GG-referanser og det har jeg all intensjon til å fortsette med :)

BILDER

Følgende bilder er tatt et par uker siden, men reflekterer dagens tilstand. Jeg skal ikke skryte på meg å være veldig god med kamera, men jeg har prøvd å ta så ærlige bilder som mulig.
En mengde flere bilder (dog redigerte) finner du på min Instagram-profil. Link i signaturen.
P9267724_zpsbech7wor.jpg

P9267728_zpspeijmsgs.jpg

P9267720_zpsczouh4lr.jpg

P9267731_zpst5tlwjzw.jpg

P9267734_zpsqpodcsiw.jpg

(Dette bildet ser en del værre ut en det faktisk er "in real")

Uret er klar for en ny og lykkelig eier. Ta kontakt for en hyggelig klokkeprat :)
Og hvis du leste helt ned hit - takk for oppmerksomheten!

Forbeholder meg retten til å trekke annonsen om jeg skulle komme til fornuften.:rolleyes:

Nicolai

Redigert:
Hoppsann. Flott fattigmanns Rolex 1680 som fortsatt er tilgjengelig! :)

IMG_20161026_124552-01_zpszsmb8sqj.jpeg