Tudor.

Etter å ha lest opplevelsen til KAB høres det ut som Tudor har et skikkelig problem i Norge. Alle mindre merker burde ha lokale distributører (tom. Breitling kjører egen distrubutør for Norge og Sverige sammen) når forhandlerne ikke selger nok til å holde "stock" og åpenbart neppe kunne brydd seg mindre om de mister forhandlerstatus. Det virker jo også som Tudor er livredd for å miste den lille distribusjonen de har siden de aksepterer dette. I mine øyne devaluerer dette Tudor som "brand", se hvor jævla nøye alle andre er på disse tingene...

Etter å ha lest opplevelsen til KAB høres det ut som Tudor har et skikkelig problem i Norge. Alle mindre merker burde ha lokale distributører (tom. Breitling kjører egen distrubutør for Norge og Sverige sammen) når forhandlerne ikke selger nok til å holde "stock" og åpenbart neppe kunne brydd seg mindre om de mister forhandlerstatus. Det virker jo også som Tudor er livredd for å miste den lille distribusjonen de har siden de aksepterer dette. I mine øyne devaluerer dette Tudor som "brand", se hvor jævla nøye alle andre er på disse tingene...

Men Tudor er jo kule klokker da... Spesielt siden at de ikke er så veldig kjent om man kan si det slik:confused:....... :cool:

Jeg skal ikke si noe galt om klokkene...

Men det er mange merker som er mindre kjent;)

Ja det er det sikkert....Jeg er på ingen måte skolert i å ut tale meg i dette fora:confused: så det er kun min egen mening jeg tenker på her...Er innterisert i klokker men vet ikke så mye. Bare hva jeg liker....:D

Og det er det viktigste... Jeg prøver på ingen måte å si noe galt om klokkene eller fortelle deg at du ikke bør kjøpe en Tudor, jeg blir bare forundret over at de aksepterer et slikt forhandlernett, og at ADene gidder...

Kjøp deg en Tudor og post et bilde av den her!:)

Og det er det viktigste... Jeg prøver på ingen måte å si noe galt om klokkene eller fortelle deg at du ikke bør kjøpe en Tudor, jeg blir bare forundret over at de aksepterer et slikt forhandlernett, og at ADene gidder...

Kjøp deg en Tudor og post et bilde av den her!:)

:cool:

Jeg skal ikke si noe galt om klokkene...

Men det er mange merker som er mindre kjent;)

Jeg tror hovedproblemet ligger, som jeg skrev tidligere, i at Rolex-forhandlerne (som da er forhandlere av Tudor) også selger TH og Omega. De ønsker derfor ikke å ta inn enda et merke som konkurrerer i samme prissjiktet. Dette er i hvert fall det en lokal Rolex AD fortalte meg da jeg spurte om hvorfor de ikke hadde Tudor på utstilling i butikken.

Jeg tror hovedproblemet ligger, som jeg skrev tidligere, i at Rolex-forhandlerne (som da er forhandlere av Tudor) også selger TH og Omega. De ønsker derfor ikke å ta inn enda et merke som konkurrerer i samme prissjiktet. Dette er i hvert fall det en lokal Rolex AD fortalte meg da jeg spurte om hvorfor de ikke hadde Tudor på utstilling i butikken.

Hmmm... Skjønner ikke retorikken:confused: Alle selger TH og Omega, men en forhandler som hadde lager og service ville fått nærmest monopol i Norge på Tudor hvis det var en reel konkurranse.
Nei, jeg tror nok grunnen er at Tudor ikke har hatt en eneste modell de kunne klart å selge mer enn 1 i året av før Chronoen kom... (+ at Tudor åpenbart gjør en ræva jobb på markedssiden).

Jeg trodde Tudor hadde løsrevet seg helt fra Rolex nå?...

Tudor er vel fortsatt eid av Rolex (og derfor bare Rolex AD som kan skaffe), men de bruker ikke lengre de samme delene slik de gjorde tidligere. Tudor er nokså selvstendig når det gjelder produksjon. Hvordan det er på distribusjonssiden, tør jeg ikke uttale meg om.

Tudor ble opprettet for at alle skulle kunne kjøpe seg en "Rolex". I dag selger jo Rolex som hakka møkk og de ser gjerne ikke noe poeng i å markedsføre Tudor mer enn nødvendig? Litt synsing fra min side.

Det kan godt være at du ikke forstår retorikken, Mogens, men det er nå det to AD'er forteller meg. Alt annet blir bare synsing. Du må gjerne komme med dokumentasjon som sier noe annet ;)

Synes Tudor er DIGG og har sett meg ut en Day/Date som fenger bra. Får se hva jeg finner ut. Skulle hatt en Omega, en Zenith, en AP RO, en...og en.......Burde vel strengt tatt kose meg med mine to Rolexer før jeg tenker mer på å svi av mer penger på nytt. hehe

Jeg var en tur innom Urmaker Saastad i Porsgrunn idag, de har mye Tudor i utstilling i butikken, mer enn jeg har sett hos andre AD her til lands. Mange kule modeller, selv om jeg synes at flere av dem blir for store på armen:).

Hei, tar med dette Tudor-bildet. Var på ferie i sommer i Vasa og var selvfølgelig innom den lokale urmaker. Ble imponert, Rolex var representert men i tillegg var det en egen Tudor-avdeling. Så ikke noe lignende selv i Oslo. Pleier å være i Finland hvert år og ser litt forskjell på kulturen. I Norge, verdens rikeste land, er vi så utrolig opptatt av å få ting billigst mulig, mat, klær, you name it. I Finland er det litt forskjell, gå innom Stockmann så ser dere hva jeg mener.

Edit: Glemte å si at byen Vasa har 58.000 innbyggere, hvilke norske byer av denne størrelse har en urmaker med egen Rolex- og Tudor-avdeling?

tudor1of1.jpg

Redigert:
Det oppsettet der var vel omtrent det samme som jeg så hos Saastad på fredagen. Jeg var der for endel år siden og surte etter Tudor men da hadde de ingenting av det inne, eller ihvertfall veldig lite. Nå hadde de kun to Rolex ur som jeg kunne se, 2 Datejust i stål hvorav den ene hadde diamanter rundt glasset..

Et sted leste jeg følgende kommentar om Tudor:
"Tudor is the new Rolex, At least every asshole doesn't have one.":cool: