Jeg skulle levere min Datejust til service i går. Bjerke i Prinsensgate hadde vareopptelling så jeg dro ned i Karl Johansgt. Når jeg først var innom tenkte jeg at jeg skulle ta en tur ned i kjelleren og titte litt på Yachtmasteren i SS/platina. Det skulle jeg ikke gjort. Det var kjærlighet ved første berøring. Den hørte hjemme på mitt håndledd. Perfekt størrelse. Passer til hverdag og fest. Jeg har funnet ut at servicen på Rolexen min vil koste serviceutgftene pluss 73 lapper. Oucht! Den Yachtmastern MÅ jeg ha.
Det som overrasket meg var den totalt uvitende betjeningen. Jeg spurte om det var triplock krone på YM, mest for at jeg ikke skulle virke helt stum av beundring over klokka. Hun visste ikke hva jeg snakket om. Hadde faktisk aldri hørt om det. Hun spurte til slutt om jeg mente om krona kunne skrus inn!
Jeg har faktisk ikke lyst til å kjøpe klokke av slik uvitenende folk. Tror jeg prøver Prinsensgate i stedet, eller har jeg bedre alternativer?
Det som overrasket meg var den totalt uvitende betjeningen. Jeg spurte om det var triplock krone på YM, mest for at jeg ikke skulle virke helt stum av beundring over klokka. Hun visste ikke hva jeg snakket om. Hadde faktisk aldri hørt om det. Hun spurte til slutt om jeg mente om krona kunne skrus inn!
Jeg har faktisk ikke lyst til å kjøpe klokke av slik uvitenende folk. Tror jeg prøver Prinsensgate i stedet, eller har jeg bedre alternativer?