Tur til Teknisk Museum 11 november 16:30

Grendel

Støttemedlem
Medlem
15. jan. 2012
Innlegg
6.166
Sted
Oslo
Hei!
Er det stemning for en tur til Teknisk Museum i høst?
Jeg har vært i kontakt med Museet og hørt omkring mulighetene for å få en liten omvisning i deres klokkeutstilling. Museet har en meget innholdsrik utstilling; den gamle samlingen til Knapper.

Det er enda ikke spikret noen dato, annet enn at jeg har snakket med museet om "en lørdag i oktober". Målet er da at de skaffer en "kunnskapsrik omviser" for oss. Det vil jo være ønsket ettersom vi vel har både interesse og kunnskap over gjennomsnittet... Jeg regner derfor med at de vil skaffe en guide som kommer spesielt for oss, og ikke gi oss en av de "vanlige dødelige som har helgevakt".

En slik omvisning vil derfor være noe som vil koste oss noen kroner. En eventuell påmelding vil derfor være å anse som bindende. I alle fall den økonomiske siden!

Derfor er dato og eventuell kostnad ikke avgjort enda.
I første rekke vil dette derfor være for å lodde interessen!

8
 
Jag är på! Är det i Oslo?
Stemmer, Oslo.
Nærmere bestemt Kjelsås, nord i Oslo. Det ligger flott til ved utløpet av Maridalsvannet, som er Oslo's drikkevann.
Da jeg jobbet der pleide jeg å ta en liten svømmetur i lunchpausen. Vannet var så rent at jeg bare dukket og svelget når jeg var tørst. Det gikk helt fint. (Se bare hvordan jeg har blitt!)

8
 
Stemmer, Oslo.
Nærmere bestemt Kjelsås, nord i Oslo. Det ligger flott til ved utløpet av Maridalsvannet, som er Oslo's drikkevann.
Da jeg jobbet der pleide jeg å ta en liten svømmetur i lunchpausen. Vannet var så rent at jeg bare dukket og svelget når jeg var tørst. Det gikk helt fint. (Se bare hvordan jeg har blitt!)

8

Jag må se museumet og din gamla simbassäng nu da :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Er jo "støttemedlem" der så jeg kommer meg innom en del ganger i året. Medlem av venneforeningen. Det er ikke til å unngå å nevne at jeg har vurdert å knuse montere der flere ganger... men det er for å stjele urmaker verktøy. Selve armbåndsur utstilling er ymse men masse flotte lommeur. Med hvis jeg kan. Oslos ALLER BESTE museum.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Bluebear
Hei Godt-Folk!
Jeg fikk ikke tak i min Museale kontakt i dag!
Derfor vil jeg prøve igjen til helgen.

Planen er å få en omvisning med en fagmann i klokkeutstillingen. Det kan nok da komme med en liten ekstra kostnad for han, men det vil jeg finne ut mer av til uken!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Obelix og MrRambutan
Dette er bare en liten "bump" av tråden. Jeg er i dialog med en omviser. Det vil bli en ukedag, da dette passer bedre for Museet.

Onsdag 11 november.

Jeg kommer tilbake med mer informsjon om tidspunkt men det ser ut til at vi må være ferdige ved 18 tiden.
Derimot blir det da god tid for å samles et sted etterpå.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: daghoi
Nå har jeg fått spikret litt saker og ting!

NORSK TEKNISK MUSEUM!

Onsdag 11 november.
Fremmøte i resepsjonen 16:30
Det blir omvisning i klokkeutstillingen. Vår guide er David Heuer.

Han har svenne- og mesterbrev i urmakeri, fra den tiden vi hadde utdanning i Oslo. For tiden er han styreleder i SNU og teknisk konservator fra UiO. Han har jobbet en del med instrumenter og andre tekniske gjenstander (blant annet for Norsk Teknisk Museum). Nå om dagen er han prosjektkoordinator for et forskningsprosjekt ved UiO som lyder navnet "Saving Oseberg".

Vi må være ute av museet klokken 18:00, derfor er det viktig at alle møter presis!

Vi sees!!!

8- D
 
Huff, Ring 3 er ikke akkurat perfekte vei fra Helsfyr på den tiden.

Du bør nok beregne litt god tid denne dagen. Ellers så kan det være greit å "kjøre på tvers". Husk at det er to veier opp til Museet. Den ene går fra Nydalen og inn. Den andre går over Storo og Grefsen.

8