Tynne ut samlingen?

J

jayeff

Guest
Jeg har gjort stadige forsøk på å tynne ut i samlingen min (ikke spør meg hvorfor...), men lykkes aldri. Forrige forsøk endte opp med at samlingen økte med 4 klokker.

Nå har jeg solgt unna 3 klokker, men har allerede en ny på vei inn... Hvorfor er det slik? Finnes det en kur? :confused:

Nei, tror ikke det...
Jeg hadde bestemt meg for at nok får være nok. Nå fikk jeg brått lyst p å39 mm Explorer... hehe

Nei, det er kronisk... Det idiotiske med denne lidelsen er jo at man aldri lærer, heller:D

hehe, I know..!
Jeg tar meg selv i og noen ganger tenke "Faen, hvorfor rotet jeg meg borti denne hobbyen". Det fantes en tid hvor jeg trodde jeg kunne kjøpe de to-tre klokkene som passer til alle anledninger, men man blir jo aldri helt fornøyd. Ikke misnt er jakten litt av moroa!

//alex

OI.

Håper det betyr at vi får like mange nye unboxing tråder fra Mogens som det har vært salgstråder i det siste.

DET HADDE VÆRT KULT;)

Skjønner veldig godt problemet, jayeff!

Befinner meg selv i en situasjon der jeg vurderer litt downsizing, men får problemer med å finne hva som skal ut.
Mulig jeg kvitter meg med et par Rolex'er, men det er jo kanskje som å banne i kirken.

Oftest ender sluttregnskapet likevel med - som for deg - at totalen øker...

:cool:

Befinner meg selv i en situasjon der jeg vurderer litt downsizing, men får problemer med å finne hva som skal ut.
Mulig jeg kvitter meg med et par Rolex'er, men det er jo kanskje som å banne i kirken.

Oftest ender sluttregnskapet likevel med - som for deg - at totalen øker...

:cool:

Ikke sant?

Jeg har jo solgt ut et par Rolexer (kan man trygt si) og har nå "bare" to igjen. Men, hver gang jeg selger ut en dyr klokke, så kommer det flere billigere inn i samlingen (ofte nye). Tar man da med verditap, så synker i tillegg totalverdien på klokkesamlingen, slik at man sliter med å kjøpe seg dyrere klokker i fremtiden...

Uff, nei... Ble mye negativ tenkning her nå... Fy på seg! Slem klokkesamler! Skjerpings! :p

Jeg har gjort stadige forsøk på å tynne ut i samlingen min (ikke spør meg hvorfor...), men lykkes aldri. Forrige forsøk endte opp med at samlingen økte med 4 klokker.

Nå har jeg solgt unna 3 klokker, men har allerede en ny på vei inn... Hvorfor er det slik? Finnes det en kur? :confused:

Nå har aldri jeg hatt noe utsvevende samling, men den eneste midlertidige kuren jeg har vært borti så langt har vært å være blakk student...

Noen kur tror jeg man må se langt etter :cool: Men syns da egentlig ikke at en kur er noe mål i seg selv? ;)

Finnes det en kur? :confused:

Nei!

Hvilket problem...?:confused:;)

Det er vel det samme, bare du er lykkelig?:D

Godt sagt.:D
Hvorfor ikke bare la naturen gå sin gang.
Ikke dvele for mye ved hvorfor ting er som de er. Bare go with the flow.:cool:
Eller som jeg pleier å si til min kone når hun spør om ting jeg ikke kan/vil svare på:
Ikke still spørsmålstegn ved en god ting.:cool:;)