U-Boat Classico 45 AB 1, yes or no?

Beklager men jeg kan IKKE med uboat watches....dem kom litt etter at Panerai ble veldig populært for noen år siden og kostet da ca 2-300 dollar stykket.....nå koster dem va 10 ggr så mye helt uten grunn spør du meg!

Nope for dem pengene finnes det klokker med sjæl og historie!

Jeg var veldig sugen på en U-Boat for noen år side, helt til jeg fikk prøve og kjenne litt på den. Da ombestemte jeg meg. Så no, fra meg.

Undskyld, men det er også totalt turn-off for mig ... :oops: Der findes langt bedre alternativer - især i dét prislag :eek:

NO!

Dette mener jeg er en moteklokke som kastet seg på "bigwatch" bølgen til Panerai!

Gå for den "originale storebroren" Panerai mener nå jeg, hvis du liker designet deres da.
Men for all del, følg følelsene dine, det er igrunn det som er det viktigste hvis du skal kjøpe deg en "skikkelig" klokke. Lytt til hjertet ditt! Da blir du nok mest fornøyd!

Lerstang på Aker brygge fører U-Boat

Jeg vurderte en av modellene i noen dager men endte opp med en Monaco 69 (som var et like dumt kjøp)

Årsaken til at jeg droppet U-Boat var at den linger på en kopiklokke til 3.000 mens de koster ca 20.000

Enig med over i at den er litt overpriset og motegreie.
Uansett er den såpass diger at du bør prøve om armen din kler den før du kjøper. :D

Ikke akkurrat U-Boat, men hvis du vil ha en stor klokke så kan du skjekke ut denne ...

pic950258.jpg

Zlatous Russian Diver

Diameter: 58 mm uten krone, 74 mm med krone
Tykkelse: 24 mm
Lug til Lug: 74 mm

Les mer her

Jeg hadde en 45mm med kvarts og mineralglass, og betalte et sted mellom tusen og to tusen kroner for den i 2004. Jeg hadde ikke villet betale så mye mer i dag, trass i mekanisk urverk eller annet pynt :)

Stipey: Den er jo absolutt veldig tøff, men jeg vet ikke om den er noe mer "original" enn en U-BOAT :(

Jeg møtte noen hyggelige Paneristi i Moskva for et par uker siden, og en av dem arbeidet på museum i byen og med klokker som spesialfelt, og hadde stor interesse for ur. Han omtalte versjonene med gitter som "fake" og ikke originale. Han brakte med seg blant annet denne, som var i hans eie:

IMG_5459.jpg

En original klokke brukt av marinen, og del av en trio benyttet av sovjetiske dykkere, med kompass, klokke og dybdemåler. Ikke ulik Panerais "trittico" med lik sammensetning.

For Zlatoust kan det sikkert argumenteres at den ikke er hysterisk høyt priset som U-BOAT. U-BOAT har IMO priset sine klokker noe høyt for min lommebok i alle fall. Når man først kjøper en hermer er det jo ok at den ikke blakker en :D