U-Boat fascinasjon

Medlem
15. nov. 2013
Heisan. Etter at jeg ble bitt av klokke galskapen så har jeg mer begynt å legge merke til hva folk i vennekretsen bruker av klokker. Og med unntak av en Omega og en Tag Heuer så bruker faktisk 5 av de klokker av merket U-Boat..hva er tingen med dette merket? Personlig (og dette er jo smak og behag, og IKKE kritikk av merket) så synes jeg de ser altfor store og etter nærmere søk...dyre klokker. De passer jo liksom ikke til noe (etter min mening). Men uansett...hva gjør dette merket attraktivt for veldig mange (iallefall blant mine venner).?

U-boat er vel et merke som treffer noen, og bommer totalt på andre.

Det blir vanskelig å synse i hvorfor og smaken er som baken.

Jeg synes det er kult at folk kjøper det de vil, selvom det kansje er ting jeg selv ikke hadde kjøpt.

Men fy så kjedelig verden hadde vært hvis alle hadde kjøpt samme biler, klokker, klær og ferier...

Og det er jeg helt enig i...variasjon er viktig. Som sagt så var det ikke noe kritikk av merket....mer et spørsmål om det generelt sett er bra og om entusiastene her på huset tycker om.

Enig, men det må nevnes at det rette svaret på alle horolgiske spørsmål er "kjøp Sub". :p

Tja... "Hvilken minute repeater skal jeg kjøpe?"
"Jeg trenger en fin flieger, noen forslag?"
"Hvilken chronograph med dato anbefaler dere?"

;)

Til trådstarter: Oppfattet ikke innlegget ditt som kritikk av merket, men det er nesten umulig å svare på spørsmålet likevel:) Det blir subjektivt uansett. :)

Tja... "Hvilken minute repeater skal jeg kjøpe?"
"Jeg trenger en fin flieger, noen forslag?"
"Hvilken chronograph med dato anbefaler dere?"

;)

Til trådstarter: Oppfattet ikke innlegget ditt som kritikk av merket, men det er nesten umulig å svare på spørsmålet likevel:) Det blir subjektivt uansett. :)[/Q

Vanskelig å svare konkret på, det kan jeg se...vi har alle våre preferanser så klart.

Her må vel jeg kanskje gjenne min besøkelsestid som u-boat eier. Fikk min i et bytte og var nysgjerrig på hva dette var, var mye negativt folk hadde å mene om u-boat. Ble veldig positivt overrasket, i løpet av sommeren var det helt klart den som satt mest på hånden. Nå er ikke min av de største, bare 43mm men sitter godt på armen. Må innrømme at jeg har lurt på hvordan 47mm hadde vært. Synes også at de nyere modellene til u-boat virker helt rå. Kan i hverfall skrive under på at det er ingen annen klokke som får mer oppmerksomhet og kommentarer en denne.

Sett i forhold til hva jeg evt ville fått for min ved et salg, er den vel så nærme en keeper som det er mulig å komme. Gir mye mer glede en det jeg ville fått igjen i penger.

Avslutter med et bilde med resten av "gjengen"

Her må vel jeg kanskje gjenne min besøkelsestid som u-boat eier. Fikk min i et bytte og var nysgjerrig på hva dette var, var mye negativt folk hadde å mene om u-boat. Ble veldig positivt overrasket, i løpet av sommeren var det helt klart den som satt mest på hånden. Nå er ikke min av de største, bare 43mm men sitter godt på armen. Må innrømme at jeg har lurt på hvordan 47mm hadde vært. Synes også at de nyere modellene til u-boat virker helt rå. Kan i hverfall skrive under på at det er ingen annen klokke som får mer oppmerksomhet og kommentarer en denne.

Sett i forhold til hva jeg evt ville fått for min ved et salg, er den vel så nærme en keeper som det er mulig å komme. Gir mye mer glede en det jeg ville fått igjen i penger.

Avslutter med et bilde med resten av "gjengen"

Må jo si at det var en stilig U-Boat...den var perfekt størrelse, litt annerledes den kontra de 47+ jeg har spottet tidligere.

Heisan. Etter at jeg ble bitt av klokke galskapen så har jeg mer begynt å legge merke til hva folk i vennekretsen bruker av klokker. Og med unntak av en Omega og en Tag Heuer så bruker faktisk 5 av de klokker av merket U-Boat..hva er tingen med dette merket? Personlig (og dette er jo smak og behag, og IKKE kritikk av merket) så synes jeg de ser altfor store og etter nærmere søk...dyre klokker. De passer jo liksom ikke til noe (etter min mening). Men uansett...hva gjør dette merket attraktivt for veldig mange (iallefall blant mine venner).?

Lurer litt på hva vennekretsen din består av hvis 5 av de har u-boat, trodde nesten ikke det var så mange i Norge...

Ellers har du rett i at størrelsen på min er litt mer normal en noen av hockeypuckene man kan få tak i. Synes den sitter bra på hånden, liker litt tykkelse også som på de 2 andre chronoene mine. De er ganske like i størrelse selv om omegaen er litt mindre på papiret.

Ikke at jeg tror kompisene dine har fake, men tror at 50% av de som eier en U-Boat i Norge har kjøpt den på gata i utlandet. Det er hvertfall inntrykket jeg har fått. Har kommet i prat med 2 personer med en U-Boat på håndleddet og begge de var fake.

Jeg har selv en U-Boat. Jeg liker fargespllen svart/rødt og størrelsen: 50mm.
Urverket er en full dekorert(Côtes de Genève, blå skruer 6497-2 ETA: Samme grade som Panerai bruker bla)
Jeg er veldig fornøyd til nå: Jeg kjøpt den brukt/super-mint fra en hyggelig kar i Norge for veldig god pris.
Men jeg hadde ikke betalt full pris for det.
Nå, når mann tenker at det model er fullstendig laget i Italia i små mengder: Ja, det er noenting jeg liker veldig godt;)
Og ja, den er ekte: Og ikke bare fordi jeg fikk alle papirer men også fordi alle nummer(gjemt eller synnlig) er der og urverket er riktig stemplet også...

Jeg har selv en U-Boat. Jeg liker fargespllen svart/rødt og størrelsen: 50mm.
Urverket er en full dekorert(Côtes de Genève, blå skruer 6497-2 ETA: Samme grade som Panerai bruker bla)
Jeg er veldig fornøyd til nå: Jeg kjøpt den brukt/super-mint fra en hyggelig kar i Norge for veldig god pris.
Men jeg hadde ikke betalt full pris for det.
Nå, når mann tenker at det model er fullstendig laget i Italia i små mengder: Ja, det er noenting jeg liker veldig godt;)
Og ja, den er ekte: Og ikke bare fordi jeg fikk alle papirer men også fordi alle nummer(gjemt eller synnlig) er der og urverket er riktig stemplet også...

Husker denne lå på finn for en liten stund siden, snuste litt på det da. Ser for meg at det tar seg mye bedre ut live en på bilder. Tøft med rød glass.

Ellers tror jeg også det er mange fake u-boater i omløp, dukker flere fake en ekte opp på finn.

Gammel tråd vekkes til liv. Solgt min forrige U-boat foe et par år siden. Kom faktisk fram til at jeg savnet den, så i går ble det handlet inn en ny.

20210607_110751.jpg
20210607_110916.jpg