Uforventet unboxing

Medlem
10. sep. 2009
For et par uker siden fikk jeg hentelapp i posten. Jeg kunne ikke huske å ha bestilt noe, glemte det hele bort, reiste på jobbreise og fikk først somlet meg til å hente den i går.

Mistenkelig lett pakke fra ukjent avsender røper ingenting:
DSC_0002.jpg

Masse skumgummi forklarer den lave vekten:
DSC_0004.jpg

Vent nå litt – jeg har vel ikke bestilt noe fra Swatch Group?
DSC_0005.jpg

Eller er servicejobben på en gammel kjenning allerede ferdig?
DSC_0006.jpg

OK - jeg måtte bare prøve meg på luremustrikset en gang jeg også:)

De sa det kom til å ta måneder og år, så mine forventninger til å se den igjen med der første var så lave at jeg nesten hadde glemt den helt. Det overrasket meg også at de sender en såpass verdifull klokke med posten som utleverer den uten å etterspørre ID.
DSC_0007.jpg

Det er en Seamaster 300 fra midten av 60-tallet kjøpt på TZ. Den var svært patinert med en temmelig shabby skive. Den opprinnelige planen var å gi den en overhaling teknisk, men å beholde den utseendemessig i opprinnelig stand. Etter å ha sett andre restaurerte modeller ble jeg imidlertid svak i troen og bestilte full pakke. En håndfull tannhjul og smådeler røper at det ikke bare var skiven som var shabby:
DSC_0017.jpg

Bezelen er tydeligvis ikke å få tak i lengre, men det er greit – slik ser den ikke helt sprell ny ut og det passer meg bra. Siden i går har den gått med +2 sec, noe som er bedre enn de fleste urene mine.

DSC_0021.jpg

DSC_0022.jpg

Slik så den ut før restaureringen:
Seamaster300.jpg

Wristshot:
DSC_0011.jpg

oh la la

Bra bezelen ikke ble byttet. Den er akkurat passe shabby slik den er :)

Har nettopp bydd på et par slike selv, men føler meg svært usikker på hva som er fornuftig å betale. Forløpig har jeg latt alle gå fra meg. Trøster meg med å se på din inn til videre.

Lekkert! Ser jo nesten ut som du kan bygge deg et nytt urverk bare av delene:p Er det lov å spørre hvor mange nyrer en slik jobb koster?

Og jeg føyer meg inn i rekken av gratulanter!!!! Nydelig! Gir meg lyst til å begynne å samle vintage igjen....

Gratulerer!

Meget pen!

Har lenge lurt på om jeg skulle gå til anskaffelse av en Seamaster 300. Men har lenge vært i tvil om det var en original eller en restaurert som var tingen. Og nå ble jeg enda mer usikker! Peneste innpakningen Omega har hatt til et kaliber i 500-serien, det er i alle fall helt sikkert.

Lykke til med ei fantastisk klokke.

Takk for gode tilbakemeldinger!

Lekkert! Ser jo nesten ut som du kan bygge deg et nytt urverk bare av delene:p Er det lov å spørre hvor mange nyrer en slik jobb koster?
Det endte opp på rundt 6,5K som vel er helt greit. Dagens vekslingskursen mot nyrer er jeg ikke helt sikker på, så den får du regne ut selv.
Fantastisk flott! :)
Er det Bienne som har tatt seg av den? :)
Jepp - hjem til bardomshjemmet på spa.
Nydelig. Omega har, synes jeg, aldri klart å lage en penere Seamaster enn den modellen.
Enig, dette er helt klart en av Omegas beste øyeblikk, men de var ikke helt fjerne da de skapte etterfølgeren 2254:
DSC_0002-1.jpg

Ooops - feil fokus. Sånn:
DSC_0001.jpg

Kona begynner å se rart på meg:
DSC_0004-1.jpg